![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
|
![]()
Hej!
Jag hade tänkt att testa RE lite och efter att ha läst lite har jag konstaterat att jag tyligen behöver göra en Horace eftersom X-tracks är instalerat för att vissa rutter ska fungera. Problemet är att jag inte hittar någon som helst instruktion om hur jag sak utföra en Horace eller vad jag kan tänkas behöva för program. Hoppas någon här kan hjälpa mig. mvh Magnus |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
Du behöver använda Horace endast om du har för avsikt att ändra i befintliga rutter byggda med originalspår (eller Xtracks 1 och 2 om jag inte minns fel..).
Här kan du läsa noggrannare om Horace: http://www.xtracks.tk/ Under fliken "installation" finns det beskrivet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Ok då fattade jag fel. Behöver nog lite hjälp ändå. Jag vill göra fölajade. Kopiera rutten Japan 1 och sedan använda den till att bygga och lära mig på. Att kopiera rutten med route Riter är inga problem. Men när jag ska börja bygga stöter jag på felmedelanden när jag blädrar bland spårdelaran. Dessa felmedelande uppkommer även är jag har instalerat X-taracksfilen för ruttbyggare. Är det så att jag måste ladda ner Uk-fineschale också?? (har Scale rails redan)
Magnus |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
Oki, när du kopierat Japan1, så behöver du ju köra Horace, för att kunna jobba med de nya spårpaketen. Du behöver definitivt inte installera nått annat än det du vil jobba med, dvs ukfs behövs inte. (Alternatibvt kan du ta bort alla dynamiska spår, men det kanske inte är din plan?)
Vad är det för felmeddelanden du får upp mer exakt, när du bläddrar? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Kan det vara så att du inte klickat bort småbilderna (tumbnailsen), där du väljer spårbitar????
Jag har för mig att man kan få ruskigt med felmedelande då, om man inte har alla olika spår installerade!? Klicka bort visandet av tumbnails, där du väljer objekt (detta fall spår!)...
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]()
Felmeddelandena är mycket riktigt för att du har thumbnails på.
Utan dem slipper du alla felen så länge du inte försöker använda spårbitar du saknar. Senaste version av Horace finns i nedladdningen TK_Utils.zip som finns på www.train-sim.com och på www.uktrainsim.com. Mvh Anders |
![]() |
![]() |