Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Go Back   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 11-15-2004, 06:01 PM   #1
smajlet
Medlem
 
Join Date: Sep 2001
Posts: 814
Default Att köra MSTS på XP

Hej!
När man skall köra MSTS på dator med XP-Home versionen,
skall man installera xp som fat32 eller NTFS?
Vad har ni och vad är bäst?
Måste man hämta någon fil som gör att det funkar eller går det som om
det vore vilket operativsystem som hellst.Naturligt vis så kör jag med versinon 1.2 av MSTS.


Smajlet
smajlet besöker inte forumet just nu  
Reply With Quote
Old 11-15-2004, 08:01 PM   #2
Mson
Medlem
 
Join Date: Nov 2001
Location: Linköping, Sweden.
Posts: 523
Default

Det spelar ingen roll om du kör NTFS eller FAT32, NTFS skall vara något snabbare i systemet.

Själv kör jag NTFS och det fungerar fint.

MvH. Mson
Mson besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 11-16-2004, 07:59 PM   #3
SubTrain
Medlem
 
Join Date: Aug 2003
Location: Karlskrona, Sweden.
Posts: 192
Default

NTFS och MSTS på XP-pro fungerar också bekymmersfritt.

Moving Steel on Land and Under Water
SubTrain besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 11-16-2004, 08:47 PM   #4
smajlet
Medlem
 
Join Date: Sep 2001
Posts: 814
Default

Hur är det med andra spel då? Trainz,Flygspel,krigarspel o dyligt någon som har erfarenhet av det.

Smajlet
smajlet besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 11-16-2004, 09:46 PM   #5
Mson
Medlem
 
Join Date: Nov 2001
Location: Linköping, Sweden.
Posts: 523
Default

Alla spel som jag har spelat, funkar under NTFS i Windows XP.

Vissa äldre spel funkar inte säger vissa. har själv aldrig kommit över ett sådant spel.

Flightsimulator 95 funkar ju hehe.

FS 2004 funkar de me. Och alla nya spel som Need For Speed Underground, Need For Speed Underground 2 Demo, Redalert 2, Redalert 1 osv.


MvH. Mson
Mson besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 11-16-2004, 10:07 PM   #6
smajlet
Medlem
 
Join Date: Sep 2001
Posts: 814
Default

Tack för svaren.
Då testar vi med NTFS.

Smajlet
smajlet besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Köra MSTS med joystick/gamepad...... Pierre MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 3 10-21-2004 08:52 PM
Köra MSTS i fönster? Dson MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 2 05-24-2004 07:29 AM
Kan ej starta MSTS Daniel R MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 8 04-16-2004 11:26 PM
Uppdatering av MSTS På Svenska! Rogge MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 1 02-18-2003 07:32 PM
Möte av flera tåg i MSTS. Rogge MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 3 01-30-2003 08:21 PM



All times are GMT +2. The time now is 07:51 AM.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009