|
| If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below. |
|
|||||||
![]() |
|
|
Thread Tools | Display Modes |
|
|
|
|
#1 |
|
Medlem
Join Date: Sep 2001
Posts: 814
|
Hej!
När man skall köra MSTS på dator med XP-Home versionen, skall man installera xp som fat32 eller NTFS? Vad har ni och vad är bäst? Måste man hämta någon fil som gör att det funkar eller går det som om det vore vilket operativsystem som hellst.Naturligt vis så kör jag med versinon 1.2 av MSTS. Smajlet |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Medlem
Join Date: Nov 2001
Location: Linköping, Sweden.
Posts: 523
|
Det spelar ingen roll om du kör NTFS eller FAT32, NTFS skall vara något snabbare i systemet.
Själv kör jag NTFS och det fungerar fint. MvH. Mson
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Medlem
Join Date: Aug 2003
Location: Karlskrona, Sweden.
Posts: 192
|
NTFS och MSTS på XP-pro fungerar också bekymmersfritt.
Moving Steel on Land and Under Water |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Medlem
Join Date: Sep 2001
Posts: 814
|
Hur är det med andra spel då? Trainz,Flygspel,krigarspel o dyligt någon som har erfarenhet av det.
Smajlet |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Medlem
Join Date: Nov 2001
Location: Linköping, Sweden.
Posts: 523
|
Alla spel som jag har spelat, funkar under NTFS i Windows XP.
Vissa äldre spel funkar inte säger vissa. har själv aldrig kommit över ett sådant spel. Flightsimulator 95 funkar ju hehe. FS 2004 funkar de me. Och alla nya spel som Need For Speed Underground, Need For Speed Underground 2 Demo, Redalert 2, Redalert 1 osv. MvH. Mson
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Medlem
Join Date: Sep 2001
Posts: 814
|
Tack för svaren.
Då testar vi med NTFS. Smajlet |
|
|
|
![]() |
|
|
Similar Threads
|
||||
| Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
| Köra MSTS med joystick/gamepad...... | Pierre | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 3 | 10-21-2004 08:52 PM |
| Köra MSTS i fönster? | Dson | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 2 | 05-24-2004 07:29 AM |
| Kan ej starta MSTS | Daniel R | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 8 | 04-16-2004 11:26 PM |
| Uppdatering av MSTS På Svenska! | Rogge | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 1 | 02-18-2003 07:32 PM |
| Möte av flera tåg i MSTS. | Rogge | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 3 | 01-30-2003 08:21 PM |