Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal Igår, 20:42   #1
Otto
Medlem

Reg.datum: Feb 2017
Standard Problem med överföring av rutt från Trains 19 till Trains 22.

Jag håller på att traggla med överföring av rutt från Trs 19 till Trs 22.
Har läst på nätet att det finns lite olika metoder att göra detta på. Jag har valt att köra cdp-filer. Men jag har då läst att man inte bör köra assets som är nedladdade från DLS med cdp. Dessa ska man istället ladda ned på nytt i Trs 22. Men när jag körde Download på dessa assets i Trs22 så blev alla Faulty. När jag i min nya Trs22 går in och tittar på de assetts som finns i DLS, så visas inga av de jag tidigare använt, så därför blev de Faulty. Jag gick in och tittade i en TANE-version som jag inte använder, men där visas dem. Jag har också fått många som är "unknown asset" som jag inte alls vet vad det beror på.
Jag vet inte hur jag ska fortsätta nu.
Otto besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal Igår, 22:28   #2
Jockes
Medlem

Reg.datum: Feb 2009
Standard

Nu var det längesen jag gick över från 2019 till 2022, men det smidigaste sättet verkar vara att kopiera TRS19-mappen, klistra in den på nytt ställe och DÖP OM, och sedan ändra i Settings>Install till den nya mappen i TRS22, och kör en Extended Database Repair (om det inte går per automatik).
Gammal Idag, 04:57   #3
Bengan
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Hade också problem med några banor där jag fick missing assets och laddade hem dom från DLS.
Fick då Faulty på en del objekt.
Tog då bort dessa igen, så att det blev missing assets på banan igen.

När du laddar ner från CMP, så finns det två val när du höger klickar på musen när du har markerat det som behövs laddas ner.

Download

och

Download this Version

Bekväm som jag är, så har jag alltid valt första alternativet.

Nu provade jag på med Download this Version och då fick jag inga Faulty på dom objekten.

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:16.