![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2017
|
![]()
Hur gör jag för att flytta en bana till en ny version av Trainz. Från Trainz 12 till Trainz 19.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]()
Leta upp banan i CM, välj "Save as .cdp", väl mål för filen, välj sedan "List dependencies" (tror jag det heter), klicka på knappen som listar allt i Content Manager, sen skulle jag lägga till ett filter som sorterar bort allt built-in (onödigt att spara ner, lär finnas i Trainz redan) sedan spara ner allt (dela om mycket filer upp i olika filer) på samma sätt som du spar ner rutten till cdp.
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2011
|
![]()
Eller också så läser man hur N3V tycker man ska göra
![]() https://support.trainzportal.com/ind...ficial-process mvh Håkan
Fd. signalreparatör på Banverket. Sjukpensionär bla pga Aspergers syndrom. Använder numera T:ANE på en iMac (Retina, 27", -15), 24GB, OSX Sierra 10.12.6 (25/9-17) Hemsida för nedladdning av mina objekt: https://blomsson4073.se/index.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Tack för era svar. Jag gick på Trainz-länken.
Jag har nu fått över banan, men den ser lite mager ut beroende på kuid:s som saknas eller är Faulty. Vet inte än hur jag ska hantera detta. /Otto |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]()
Mitt förslag är, kopiera alla kuids du saknar i nya Trainz 2019 och klistra in det i sökningen på Content manager på Trainz 2012, och gör sedan som föreslås i Blomssons inlägg.
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Jag har gjort som du föreslog Jocke och också följt Trainz anvisningar Selecting dependencies for a route and or session och Importing Content. Men jag har ändå inte lyckats. Det är fortfarande väldigt rött. Jag är inte så kunnig om hur innehållet i kuiderna funkar, så jag bifogar en bild med ett typiskt utdrag på hur det som saknas ser ut på en kuid. Kan du/någon av detta tipsa om vad jag ska göra? Vet inte heller vad Trainzbuild number below 3.5 är för något och hur jag kan se det.
Otto |
![]() |
![]() |