![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 723
|
![]()
Efter otaliga utbrott på Railworks hemska spelmotor beslutade jag mig för ett tag sedan att återgå till Open Rails och framställa så mycket modernt och högupplöst som möjligt. Om intresse finns kan jag definitivt tänka mig att dela med mig av bra ha-saker till er som fortfarande bygger eller har planer på att göra.
Något nytt rullande material lär det inte bli, det blir bara ett stort flaskhalsfiasko mellan 3D Studio och Gmax. Open Rails är fortfarande i ständig utveckling vilket gör projektet intressant. Dovetail har förvisso lovat ny spelmotor, men jag tillhör generationen som inte tror på grafik. Jag misstänker att simulationen lär bli lika obarmhärtig och framförallt orealistisk som tidigare. Det har visat sig sant för alla nya simulatorer som dykt upp under åren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 542
|
![]()
Du har ju gjort en hel del fina objekt tidigare, bara positivt om allt kommer upp som ett paket för oss ruttbyggare, allt är av användning!
Exempelvis på Banbyggarna eller annan lämplig sida. ![]()
__________________
Mvh Björn ![]() Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 843
|
![]()
Till Granders!
Du skrev: Efter otaliga utbrott på Railworks hemska spelmotor beslutade jag mig för ett tag sedan att återgå till Open Rails och framställa så mycket modernt och högupplöst som möjligt. Varför skrev du så? ![]() Grafikmotor hos RW är mycket högre än MSTS/OR för att klara av tåg med många polys. Jag tycker RW har mycket snygga tåg och landskap. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2007
Ort: sundsvall
Inlägg: 526
|
![]()
Jag gissar att han menar att tågen inte beter sig realistiskt på spåren.
Detta håller jag med om. Tågen bromsar inte korrekt, bromsen släpper för snabbt. Tågen rullar inte som de ska i upp och nerförsbackar. Gummisnodds effekt på långa tåg Trainsimulator är ju ett spel och inte en simulator. Risken finns att samma problem kommer med i nästa Unreal version. Open rails tycker jag att tågen beter sig rätt på spåret om Wag filen är rätt inställd. Så där har den mycket att vinna, men rent grafiskt är Trainsimulator mycket bättre ännu. Senast redigerad av jorgen3 den 2016-02-10 klockan 19:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 843
|
![]()
Hej jorgen3!
Vad Granders menar är att RW har långsam grafikmotor, inte hur tågen beter sig. Du anser hur tågen beter sig som leksaker håller jag inte med om. Det hänger mycket mer på tågskaparna hur de ska fungera på rätt sätt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 1 866
|
![]()
Sa han det i denna tråd eller nånannanstans..? För här nämner han bara spelmotorn, inte något om grafiken vad jag kan läsa.
__________________
//Joakim Wahlberg |
![]() |
![]() |