![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2011
|
![]()
Hej!
Jag har köpt Marias Pass till Trainz 2009 från Tyskland. När jag ska installera det säger den att man inte kan hitta fullversionen av Trainz. Jag har den installerad i windows.old/ProgramFiles(x86) efter problem med XP. Nu har jag Windows 7 Home 64bit. Jag har kopierat över den till motsvarande fil i Windows, men det hjälper inte. Vad ska jag göra? Funkar inte tyska versionen till mitt Trainz eller måste jag installera om Trainz, så det hamnar rätt? Help!!! Hälsningar Lars-Åke |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Varför ligger den i old-windows? Du måste ju ha installerat om den när du bytt operativsystem (eller vad du nu gjorde, så att den kopierades till windows.old-mappen) Jag tror att den inte kan köras för att den ligger fel, så du bör nog installera om den och lägga den i den riktiga programmappen. Windows.old är bara till för saker och inställningar från gamla windowsinstallationen, där ska man inte installera nya saker. Och som du märkt så hjälper det inte att flytta över den till Win7s programmapp då du saknar info i Windowsregistret om att spelet är installerat och om var det finns. För att få det måste det installeras på ett korrekt sätt först.
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Jag fick installera om Windows 7 efter det att nya moderkortets (P8Z68-VPRO) drivrutiner strulat. Så det stämmer att jag installerat Trainz i Windows 7. Jag har inga problem att köra det från windows.old. Räcker det att jag installerar om Trainz och flyttar över de olika uppdateringarna upp till build 44563 från Windows.old till den nya? Det är så jobbigt och ta hem de olika buildsen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Jag rekommenderar nog att du installerar om allt för hand och inte flyttar filer, det brukar alltid strula då alla saker inte ligger i programmappen. Men Localmappen kan du såklart flytta.
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Jag har nu installerat om Trainz 2009 med framgång till build 44653. När jag sedan startar installationen av Marias Pass Route 2009 säger den fortfarande att den inte hittar fullversionen. Någon som har erfarenhet av det här eller kan tipsa på något.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |