![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Är det någon som har ritningar på byggnader och rullande materiel till ÖSlJ??? Då skulle mer kunna bli byggt, och bättre. Har försökt hitta på nätet men inga napp.
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2005
|
![]()
Inte direkt ÖSlJ, men i böcker jag har- en om JGJ och en om Nunnebanan - finns en del enklare ritningar. Dessvärre är de just nu utlånade, men ska försöka få hem dom så snart som möjligt. Kanske det kan vara nåt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2011
|
![]()
Hej LAn
Nå, jag har mätt upp och fotograferat godsmagasinen i Mariefred och Läggesta samt Läggesta nedre station. Om du vill bygga nått av dom så sänder jag gärna över materialet.
![]() |
#4 | |
Veteran
|
![]() Citat:
godsmagasinet i Mariefred tar jag gärna på mig, det är väl numera butik??? Läggesta lämnar jag med varm hand till dig, använd gärna texturerna från Maiefred, speciellt ytterpanel.tga borde passa om du inte vill göra egna? Med lite gott samarbete kan vi nog få till vår mest kända Museiejärnväg till Trainz!?
![]() |
![]() |
#5 |
Veteran
|
![]()
Vill bara påminna om allt fint som Stora Vågen gjort till ÖSlJ, speciellt de fina vagnarna. Besök hans hemsida:
http://decauville.webs.com/
![]() |
#6 |
Veteran
|
![]()
Eftersom jag aldrig varit i Mariefred får jag besöka det med Google Earth istället. En bild på Bangården i Mariefred och en på bansträckningen. Andra som kan mer kan säkert fylla på med info!?
Google Earth är bra för oss som aldrig får ändan ur fotöljen ![]()
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2005
|
![]()
Kanske den här kommertill hjälp med linje beskrivning
![]() kan skicka över ritningar jag har på lager för framtida ändamål! ![]() Senast redigerad av stora vågen den 2012-01-12 klockan 18:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Veteran
|
![]() Citat:
![]() |