![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 376
|
![]()
Öppnar ny tråd här, istället för att fylla ut downloadstråden med en massa annat.
Har krymt ner ena texturen till 512, den vänstra på bild och den högra ligger kvar på 1024. Knappt märkbart på lite håll, först när man kryper lite närmare som det syns. Ett par missar i mappningen, som jag såg först nu, på bild 3. Sen har jag försökt mig på, en stengrund och undrar, om du har lust att mappa trappen för sig själv.
__________________
Bengan |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
|
![]()
Det är ett himla snyggt hus iaf.
Både du och Björn har gjort ett bra jobb! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
|
![]() Citat:
IM har inte detta. Sen beror det ju på hur många polygoner man har för huset om LOD lönar sig.... För gamla verkstaden i Jädraås som STW gjort och som jag fick äran att släppa om fanns det t.ex. LOD men Trainz avrådde mig från att lägga in detta pga det låga polygon antalet. Jag vet inte vad Björnl har för polygon antal på huset här men om det är rund tusen kan det väl vara värt det? Man kan ju LODa texturen också. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Uppsala
Inlägg: 852
|
![]()
Hej Spyfrog
Jodå det finns många som har mått, det gäller bara att leta. MVH / BBL |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
|
![]()
Hej
Nu håller jag på med ett hus men tycker att 512 blir lite oskarp textur. Är det prestandamässigt fel med två LOD nivåer varav en har 1024 textur och den andra 512 textur? Vad säger expertisen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
Ort: Stockholm, Sweden
Inlägg: 1 430
|
![]()
LOD i detta fall är nog troligen slöseri med processorkraft, det tar nog mer kraft att byta modell + texur än att bara ha en högre.
Som nämnd i någon tråd ang detta hus, ska man ha många hus av samma typ i ett nära område och relativt långt bort från där man har kameran normalt sett så är nog 512 att föredra.
__________________
/Leoj Jaudidamdamdubidamdam |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Medlem
Reg.datum: Mar 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 531
|
![]() Citat:
__________________
"Till Statens järnvägsbyggnader skall antagas frejdade ingeniörer vilka föredra det tillräckliga framför det fullkomliga" -- Nils Ericson trainz.datorsystemdrift.se
|
|
![]() |
![]() |