Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-05-03, 15:28   #1
CGD
Medlem

Reg.datum: Aug 2005
Standard SSD Diskar

Någon som kör Trainz från en SSD disk?
CGD besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2011-05-03, 15:50   #2
Pursche
Medlem

Reg.datum: Aug 2001
Skicka ett meddelande via MSN till Pursche
Standard

Jag körde Trainz och Eve Online från en SSD på den stationära datorn. Det fungerade utmärkt. Olikt alla andra (som jag normalt är) så hade jag systemet på vanliga disken och de två stora spelen på SSDn. jag är lite för ny för att säga hur mycket bättre det gick i Trainz men Eve online flöt på som smör jämfört med att ha den på samma vanliga disk som systemet i övrigt. det blir inte sämre än att vara utan en SSD.

Nu har jag köpt mig en bärbar inte l Core i7 (HP Pavilion Dv7) och har en tom plats för extra hårddisk. Bara jag får hem kablar så skall SSDn in i denna dator också.
Gammal 2011-05-04, 22:01   #3
pussgurkan
Medlem

Reg.datum: Jun 2003
Standard reply SSD

Fungerar perfekt!
Numer kör jag mestadels på SSD diskar företrädesvis Intel som visat sig fungera utan strul. Däremot bör man ej köra Raid på SSD diskar då det kan ge oönskade problem.
Att tänka på det blir ej battre än den svagaste komponenten så det är ingen ide´att hänga på en SSD disk på den gammla harven.
Kör just nu med 3st Intel 250GB 510 diskar dessa stödjer sata600 och kan starkt rekommenderas!
En något oväntad bieffekt var att nerladdningshastigheten från nätet ökade markant om siten man laddade från klarar detta.
Gammal 2011-05-05, 13:59   #4
CGD
Medlem

Reg.datum: Aug 2005
Standard

Ja Trainz är väl ett program som hela tiden laddar in nya saker allt eftersom tåget rör sig fram efter banan eller man väljer att panorera runt lite. Det bör väl också vara en fördel att köra ett 64 bitar Windows med mycket RAM eftersom 32 bitars Windows ger Trainz max 2 GB minne. Nu får vi hoppas på att Trainz kommer med fullt stöd för 64 bitar och fullt stöd för många CPU kärnor.
CGD besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:22.