![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Med start idag kommer en räcka vagnar och lok att läggas upp på DOWNLOAD! Det blir
skarpa versioner av nedanstående materiel. Allt är mödosamt genomtestat av LAn, Korvtiger, Svenolov, Ekan och Bengan. Leoj och Bear har varit behjälpliga med vissa saker som kommer att nämnas i resp. tråd. Se till att ha senaste versioner av skripten från denna tråd: http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=27941 Om något inte fungerar eller om du undrar något så rapportera här i denna tråd! Det som kommer ut är: S.G.G.J Kalkvagnar, både två- och treaxliga. SJ Kolvagnar L och Lr. Malmtågsprojektet: M1 malmvagnar av 1897 års modell (maä) - 10 st M2 malmvagnar av 1902 och 1908 års modell - 2 st Mas malmvagn i 1950-tals version - 1 st F5s Smörjarvagn O a/b malmlok - dubbellok Oc malmlok - 1 st Od malmlok - 1 st Of a/b malmlok - dubbellok Pa persontågslok - 1 st Pb a/b persontågslok - dubbellok A-3 Snöslunga med "snö-dummy-vagnar" samtliga lok med fungerande hytter! Detta är basen, men Ekans bidrag titt texturegroups och nya kloner ("Hello Dolly") kommer att göra att ni får många fler varianter att "leka" med! STORT TACK till alla inblandade!!!!!
![]() |
#2 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Lennart.
Någon fundering, att även slänga upp allt på DLS. Har själv, slängt upp DEM-kartorna där. Så vem vet, vad som kan hända. Om alla dom gamla Malmloken + malmvagnar hamnar där, tillsammans med malmbanan. Kanske en massa duktiga banbyggare, från våra grannländer, blir sugna att bygga malmbanan då.
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
|
![]()
Virkelig fantastisk arbeid dere har gjort!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Veteran
|
![]()
Bengan,
slänga upp och slänga upp. Varenda asset skall ha en screenshot och det tycker jag är "overkill" så det blir inget med det - jag tänker inte sitta och göra "screenshots" till Korvtigers enginespec. bara för att Auran kräver det. I så fall en standard-screenshot där det står "bullshit" tvärs över det eleganta 240x180-"skärmskjutet"!!! Jag håller mig till detta forum, om någon vill ladda upp mina alster på Auran Download så varsegod och klona och gör screenshots men blanda inte in mig i detta vansinne!!!
![]() |
#5 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
![]() Citat:
![]() Vad vi däremot skulle kunna göra, antar jag, är att ladda ner CDP:erna, lägga till screen shots och sen ge dem till dig - då vore det iaf helt ok. Om inte så skulle vi nog behöva en friskrivning från dig på engelska så att Auran mfl vet att det är ok att vi lägger upp dem.... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2011
|
![]()
Ursäkta att man gräver i en 4 år gammal tråd, men jag har ett problem med Pa-loket.
Hade det rött i spelet och kunde placera ut det, men när jag startade upp driver så försvann det. Kollade i Content Manager och jag saknade tydligen STL Koppel 3.11 till den, men eftersom den fanns på DLS kunde jag hämta hem den. Nu är den inte röd i spelet längre, men den försvinner fortfarande när jag går in i driver, däremot går den att köra osynlig. Vad e lösningen på mitt problem?
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Josu, kommentera LAn's uppladdningar i denna tråd. Inte i Downloads! /svenolov
Riktigt snyggt lan! Rikitgt snyggt!!! Senast redigerad av svenolov den 2011-03-13 klockan 09:49. Anledning: Flyttad från Downloads |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Veteran
|
![]()
Korvtiger upptäckte några felplacerade fästpunkter - tillrättat nu:
http://www.e-buzz.se/forum/member.php?u=206 Ännu ett fel upptäckt med fästpunkter. Ursäkta strulet men det är mycket nu! Ladda hem F5s igen! Upptäckte fler fel på F5s, nu tillrättade!? Boggierna satt fel och bakre slutsignaler satt inte på balken. Denna vagn skar jag till i en hast för att få ett komplett Malmtågspaket men jag har inget att skylla på! Tänker på min morfars valspråk: "Fort men illa kan ingen gilla, sakta och väl slår ingen ihjäl" Ursäkta! http://www.e-buzz.se/forum/showpost....94&postcount=8
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() Senast redigerad av lan den 2011-03-13 klockan 14:46. Anledning: Ännu ett fel tillrättat 110313 14:38 |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
http://www.e-buzz.se/forum/showpost....1&postcount=12
Dette torde väl betyda att det snart är dags att släppa en himla massa lok, såväl blånerade vädrade, som solbrända (bruna vädrade), och några med snickarglädje (trä-vädrade). Ett LIIITET smakprov här.
Ekan Senast redigerad av svenolov den 2011-03-13 klockan 15:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Veteran
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#11 |
Veteran
|
![]()
Egentligen är det väl lite OT, att smöra
![]() DU förtjänar minst av allt ett STORT TACK, för allt som du "tillverkar", och delar med dej av till alla oss andra ![]()
![]() |
#12 |
Veteran
|
![]()
Vi behöver nog lite smör(j)a ibland, som malmvagnarna, annars kanske vi blir "ståendes" mitt på linjen" Helt OT som vanligt.
![]() |
#13 |
Veteran
|
![]()
Om vi nu skall sluta "smöra" så kan jag ändra texten till:
"Du är ett svin Ekan som skitar ned tillvaron för oss alla" Häpp;-) Du kan kontra!
![]() |
#14 | |
Veteran
|
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() ![]() Och vad är det man brukar säga, det är väl någon som ska göra "skit"-jobbet oxå ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#15 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
Jag kommer ju få slut på hårddiskutrymme om det ska fortsätta såhär
![]()