|   | 
| Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. | 
| 
 | |||||||
|  | 
|  | Ämnesverktyg | Visningsalternativ | 
|  | 
|  2010-02-19, 15:51 | #1 | 
| Medlem Reg.datum: Jun 2009 Ort: Hisingen 
				 |  Vägen vid Sahlgrenska 

HEJ!  Nu håller jag på att bygga vid Sahlgrenska där de är en 4 filig väg, 2 st åt ena hållet med samma riktning i trafiken (ena filen delas med spårvagnen), den andra av bilarna. Nu undrar jag om de finns en väg ( eller osynlig) där de är1 eller 2 filer där bilarna kör åt samma håll? Jag har letat men inte hittat något.  Bilden förklarar lite med.. 
				__________________  -En av grundarna- Markus Konduktör på Ringlinien Rangerförare på Spôrvägen  Senast redigerad av GBGtram den 2010-02-19 klockan 18:24. | 
|   |   | 
|  2010-02-20, 13:43 | #2 | 
				 |  Trainz har nog inte moderniserat sig? 

De värkar som ingen vet nåt då..asså så finns de inte sådana vägar ...än..

__________________  -En av grundarna- Markus Konduktör på Ringlinien Rangerförare på Spôrvägen  | 
|   |   | 
|  2010-02-20, 13:51 | #3 | 
| Veteran Reg.datum: Jul 2008 Ort: Fagersta 
				 |   

Jag vet att det finns fyrfiliga vägar på DL där trafiken kör åt samma håll på båda filerna.   
				__________________ Mvh Björn  Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora | 
|   |   | 
|  2010-02-20, 13:52 | #4 | 
				 |   

Okaj..  men du kan inte lista ut namnet eller va du tror de hete.. skulle behöva de vägarna...   
				__________________  -En av grundarna- Markus Konduktör på Ringlinien Rangerförare på Spôrvägen  | 
|   |   | 
|  2010-02-20, 14:07 | #5 | 
| Veteran Reg.datum: Jul 2008 Ort: Fagersta 
				 |   

Heter typ 4 lane road eller highway eller liknande. Det är en motorväg men bilarna kör sakta ändå.   
				__________________ Mvh Björn  Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora | 
|   |   | 
|  2010-02-20, 14:09 | #6 | 
| Veteran Reg.datum: Jun 2008 Ort: Sundsvall 
				 |   

Kolla på den här sidan http://www.ajsmith.nildram.co.uk/trs/street01.shtml. Finns allt om hur man enkelriktar, gör flerfiliga vägar, kordinerar med spårvägstrafik mm 
				__________________ Ekan | 
|   |   | 
|  2010-02-20, 14:34 | #7 | 
				 |  :) 

Tackar, ska kolla upp de å läsa på sidan   
|   |   |