![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Hej! Jag håller på med en repaint av C13/C14 som ska likna C5 "Silverpilen". Eftersom detta tåg är omålat så undrar jag hur man får till en "kromad" metalltextur? Jag använder MSPaint. Om man måste använda något annat program för att få krom så skriv gärna!
![]() |
#2 |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
att måla sig till en krom-textur är nog omöjligt, du får nog ta och använda dig av foto textur för att få rätt look på det hela... fast någon annan kanske har ett tips om hur man kan göra
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Gjorde ett försök i paint och det gick ju förståss åt skogen = ser ut som f...n! Nej, försök istället att hitta en bild på en kromad yta och klistra in den över hela tåget...
EDIT: Tog bort bilden, då det såg för jäkligt ut. Provade ljusgrått och det blev bättre, men ändå långt ifrån...
Mvh Pirpen Senast redigerad av Pierre den 2009-01-10 klockan 00:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2003
|
![]()
Paint är ju inte bästa verktyget att arbeta i när det gäller specialeffekter... eller texturer i största allmänhet.
![]()
![]() |
#5 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Jo, jag kör med att klistra in en kromad yta. Ser ganska bra ut, men ska se hur det blir i simulatorn sen.
![]() |
#6 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
![]() |