![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]()
Hej!
För två år sedan satte jag in en fråga om hur man fixar enkelriktad trafik, men ingen svarade. Så jag tar upp tråden igen: All biltrafik går ju på vänster eller höger sida och den är dubbelriktad. Kan man sätta in (eller på nåt sätt skriva om skriptet) så att det bara går enkelriktad trafik? Jag vill sätta in påfarter och avfarter till en motorväg och då vill man ju inte att trafiken skall köra upp på fel avfart :-) På bilden kör en blå bil ner på uppfarten! Hälsningar
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
Tror denna guide kan hjälpa ^^
http://www.tramtrainz.net/ulice_tuto...e_tutorial.htm (råkar numera ha lite fyrfiliga vägar ![]()
![]() |
#3 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Medlem
Reg.datum: Jan 2006
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Om än lätt förståndshandikappad,så kan kanske Google-translators översättning av tidigare nämnda sida underlätta en aning.
http://translate.google.com/translat...-8&sl=cs&tl=sv
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]()
Hmmm... Nej uppriktigt sagt förstår jag inte ett jota, trots knagglig översättning. Kanske någon annan som vet?
Jag tänkte mig att man kanske skulle ändra någon text i scriptet för Roads eller så? Mina kunskaper i programmering är dock noll, men jag har ändå lyckats skriva om lite text i till exempel Trazinzoption och fått spelet att gå snabbare. Hälsningar