![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
|
![]()
Här är nu första versionen av STW Vägskydd vilket är ett system för att bygga svenska vägskyddsanläggningar i Trainz. Det är uppbyggt runt ett antal komponenter som kommunicerar med varandra via skript. Det går därför att skapa helt unika vägskydd för olika trafiksituationer.
Det hela är ihoppackat i en CDP-fil gjord med TRS2006. Läs den bifoga manualen för att se hur det fungerar! STW_Vägskydd_10.zip STW_Vägskydd_10_missing.cdp xsig_s.jpg gate_s.jpg vsig.jpgfsig.jpgosgn.jpg Begränsningar: I TRS2004/2006 går det antagligen inte att styra vägtrafiken (komponenten road / väggivaren) än så länge. Det finns även ett problem som jag upptäckt i det sista. I TRS2006 (och TRS2004) går det inte att göra egna triggers, dvs triggers med en egen mesh. Eller så är det något i min installation här. Det berör komponenterna trig, trio och tris. Det är dock inte hela världen för man kan använda vanliga triggers med rätt namngivning, men det hela blir inte så tydligt på kartan. I övrigt skall det fungera i TRS2006. TRS2004 har jag inte testat. Senast redigerad av MatsS den 2008-08-03 klockan 23:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Tidigare Krille400
Reg.datum: Oct 2004
|
![]()
Riktigt trevligt, men tyvärr så fungerar det inte i TRS04. Sakerna kommer upp i menyn, men de går inte att sätta ut.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Fungerar ingen av dem? Jag famlar i mörkret här men prova att ändra trainz-build i config på en av dem till 2.4 och se om det hjälper. Jag tror inte själva spelet bryr sig om det men man vet aldrig. vsig borde exvis fungera oavsett för den är en vanlig signal.
Senast redigerad av MatsS den 2008-08-03 klockan 21:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2005
|
![]()
Hej! MatsS du ha gjort ett kanon jobba
![]() ![]() ![]() gubben50 --------- John.P |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2007
|
![]()
Mats, du har verkligen gjort ett toppen jobb
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2002
|
![]()
Systemet ser bra ut tycker jag, men varken vägsignalerna eller bommarna har fungerande ljus hos mig heller. Kollade lite i CMP och såg att jag saknar följande saker:
36713:27333 36713:27334 |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Månadens bild - Mars 2005
|
![]() Citat:
Även jag ställer mig i kö för att berömma ditt utmärkta arbete. Snyggt och lätt att använda. ![]() Enda problemet är som sagt att bilarna inte stannar, men det är du ju redan medveten om. Så vitt jag kan bedöma så fungerar dina triggers i 2006. För visst ska det väl se ut som på följande bild? mvh .... Mats
![]() Senast redigerad av MatsH den 2009-11-30 klockan 13:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
Medlem
|
![]()
Tack för berömmet allihop. Jag är positivt överraskad att det fungerat så smidigt på andra maskiner och att dokumentationen var begriplig.
Citat:
Citat:
![]() Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Månadens bild - Mars 2005
|
![]() Citat:
Nej, jag har inte ändrat något i configen, så det måste vara något konstigt med din installation. mvh .... Mats
![]() |
![]() |
#10 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Senast redigerad av Joel den 2008-08-05 klockan 19:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem
|
![]()
Bra jobbat!
![]() Jag använder förvisso inte trainz så mycket, men de ska nog komma till användning. Funkar fint på mitt TRS06. Måste även ge beröm för den utomordentliga manualen - till och med jag med min ytterst begränsade intelligens lyckades få det hela att funka på första försöket. ![]()
![]() |
#12 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Öppningstriggern blir dock problematisk eftersom logiken inte kan avgöra om tåget är på en överlappning eller om det kommit ytterligare ett tåg (eller en losskoppling som skett) i vägskyddet. I ditt fall måste vägskyddet stänga eftersom det inte kan utesluta att det kommit in ett tåg från andra hållet exvis. Jag har dock ingen enkel lösning på det problemet. Det går naturligtvis att ta bort öppningstriggern, men då blir ju stängningstiden väldigt lång. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2005
|
![]()
Hej! MatsS
Du skulle inte kunna göra ett exp åt mig för se hur man gör Mvh gubben50 --------- John.P |
![]() |
![]() |