![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
|
![]()
kan inte vi alla försöka beräta om olika urspårningar som har hänt?
jag var med om en på Lidingö i dag som tur var det bara en släpvangs boggi som spåradeur. nack delen var att det var under en ranger övning för blivande förare pö bangården. som vanligt var det vår gode vän Selking från djurgården som var med. det konstiga var att dom körde igenom två växlar med den urspårade boggin utan att upptäka det? |
![]() |
|
![]() |
#2 |
Senior Member
|
![]()
Jag har aldrig varit med om någon tågolycka som tur är!
![]() /Johan |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Pappa hade 2 Rc lok fårn Hagalund och mitt i en växel spårade loken nur..Ena loket på ena spåret och det andra loket på det andra spåret. Så blev den urspårnigen.. (Fast jag var inte med som tur...)
Med vänliga hälsnignar DJTimboy ![]() Vd ![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Nja urspårning och urspårning men ändå en urspårning... Min mamma var med på perssontåget från norrland till STHLM vars lok och vagnar skrapade i en urspårad godsvagn som låg över ett spår.
MVH Dson i Sandviken. ![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Har aldrig varit med om någon urspårning, men däremot har jag fotograferat 2 stycken, bilderna ligger utlagda på min sida med händelsebilder.
http://handelser.lindstein.net MVH Bengt L. |
![]() |
![]() |
#6 |
Senior Member
|
![]()
Var bara nån vecka sedan dom lyckades knuffa på ett gäng vagnar i Sundsvall vid rangering, nåt gick snett och alla 5 vagnarna susade förbi öppna bommar intill centralstationen innan dom hoppade ur i en växel. Pretty scary . jag kikar då både 1, 2 & 3 gånger numera när man är i närheten.
// Håkan |
![]() |
![]() |
#7 |
Senior Member
Reg.datum: Jul 2002
|
![]()
För några år dedan så åkte jag kinekullebanan mot mariestad. Just innan rålsbussen började bromsa in så stog det en bil på järnvägsövergången, det var en trött snubbe i sen som inte hörde att6 det plinga. Vagnen körde rätt in i bilen just som jag hann sätta mig längst fram, jag höll på att få en stor byula. Killen i bilen dog men jag klarade mig. Sen kom der på raport.
Kalle ![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Senior Member
|
![]()
Det var förra vinter när jag skulle till min flickvän i Helsingborg. Skulle ta tåget från Bjuv på kvällen nån gång men först buss från Billesholm som går till Pågatågsstationen. Men jag var tvungen att gå på toaletten och det tog lite längre tid än plannerat för håret hade lagt sig ner p.g.a för mycket gelé. Jag missade bussen och fick ta nästa 45min senare. Då fick jag ju naturligtvis ta Pågatåget som gick efter det som jag egentligen skulle tagit. Men när jag kom till Bjuv så gick jag upp till Stationen helt som vanligt, men inte en själ syntes till och jag tänkte ju bara mmm lugnt och skönt på tåget. Jag satta på mina hörlurar till min Cd walkman lyssnade på musik och tycktes höra en tjej prata i högtalarna på stationen men brydde mig inte för jag trodde det bara var en försening. Sen började jag frysa då var tåget en kvart försenad och då kommer en Tågbuss alltså en tågersättare så jag fick åka buss istället i en fullsatt buss till Helsingborg men som tur fick jag bästa platsen längst fram bredvid föraren
![]() Så det här slutade ju lyckligt tack och lov och jag hade gärnat viljat vara med i denna olyckan om den slutade som den gjorde för då hade man ju haft en upplevelsen men å andra sidan så är jag nöjd som slapp utsättas för detta. Mvh:Trigger ![]() http://medlem.spray.se/farjestad5 |
![]() |
![]() |
#9 |
Senior Member
Reg.datum: Dec 2001
|
![]()
Det är tyvär inte helt ovanligt att när man plogar vägar som korsar spår så lägger man en vall som hindrar tågen,fatal lathet.Detta är enligt regelboken förbjudet men det finns vissa som inte bryr sig.
/stefan |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Urspårningar | StefanD | Landskapsdesign - Trainz | 8 | 2004-05-07 11:12 |