![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2007
|
![]()
Undrar om det är möjligtvis någon som kanske påbörjat med eller planerar göra en eller flera av de rutter som passerar genom dalarna, kanske Västerdalbanan exempelvis?
Har tyvärr ingen vidare koll på hur man bygger själv så det kanske kan vara som en "request" till någon av er som är mer rutinerade. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Finns inte många svenska banor till msts och ännu mindre verkliga. Lidingöbanan (beta), Trollhättan (v1 oslo till svenska gränsen) och Inlandsbanan (inte hela) är dom ända verkliga jag känner till!?
Varför inte prova på ruttbygge själv? Tar ett tag att få grepp om Route Editorn, men sen blir det skoj! Kolla guiderna hos Banbyggarna: http://www.banbyggarna.se/guider/guider.htm Dom hjälper dig starta!
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Inte för att jag tror mig ha så mycket tid till det nu, men finns det några vettiga kartor över Dalarnas tågspår med typ signaler och sånt?
Kan inte påstå jag direkt förlitar mig på varken hitta.se eller eniro... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Hej!
Jag använder Eniro-flygkartan för skog, berg och åkrar. Du kan försöka kontakta Banverket och be någon fixa karta med punkter kilometervis. Hoppas det löser sig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Fick någon slags karta från Banverket, men det var inte direkt punktvis, utan mer som en sån där vanlig linje man ser på alla andra kartor, inga direkta trafikljus eller annat jox.
Nu är jag inte alls hemma på MSTS baneditorn, men finns det möjligtvis någon funktion för att typ lägga ut kartor över området så man kan bygga efter dessa, liksom placera som mark om ni förstår vad jag menar. Eller hur gör ni banbyggare, sitter ni och skriver ut era kartor bredvid datorn? Är lite av en perfektionist så vill ju gärna ha det så verkligt som möjligt. |
![]() |
![]() |