![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
|
![]()
Hej, ni som har byggt rutter föreställande verkligheten, hur går ni tillväga för att ta reda på hur spåren ligger vid stationer? Hur många plattformar som tågen strannar vid osv. Jag använder mig av www.eniro.se och www.resplus.se för att få en någorlunda bra bild av det hela. Tyvärr är eniros kartor för dåliga över vissa stationer eller att de helt enkelt inte finns med på resplus. Är det någon som kan hjälpa mig med detta skulle jag vara jättetacksam. Finns det kartor på banverkets hemsida? Hur gör ni helt enkelt?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2007
|
![]()
Den här länken är mest för att se hur spåren ligger vid stationer. Ingen höjdare kanske men hoppas den kan hjälpa dig
![]() http://www.bokatag.se/templates/Stat...epslanguage=SV |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2006
|
![]()
Jag har fått spårplaner från Banverket via mail till ett av mina projekt, jag ringde in en förfrågan och angav vad de skulle användas till.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Senast redigerad av henke327 den 2008-03-15 klockan 02:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2007
|
![]()
Det kan ju alltid vara bra att ha en hyttfilm. På järnväg.net hittar du några
![]() http://www.jarnvag.net/bilddressinen...lt.asp#jvgfilm Om du är beredd att satsa lite pengar så är det bra med en hyttfilm, fast det är ju mest bra för landskapen. När det gäller spårplanerna så tycker jag du ska göra som Slash2 gjorde ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() Till Slash2: Har du ngn på banverket som du har kontakt med som kan hjälpa mig med? Tänkte att det kanske skulle gå lite lättare om man redan vet att det finns ngn där som är villig att hjälpa till... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2006
|
![]()
Jag ringde växeln och de kopplade mig vidare. Spårplanerna från banverket är inte lika detaljerade som den du länkar till, däremot är varenda växel, kontaktledningsstolpe, kilometertavla och signal utplacerad.
|
![]() |
![]() |