|
| Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|||||||
| Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|
|
|
#1 |
|
Medlem
Reg.datum: Nov 2009
|
Tänkte att jag skulle dela med mig lite av vad jag pysslat med under vintern, våren. Förhoppningen är att lägga ut mer vartefter arbetet på banan fortskrider, skulle kanske också sätta lite press att jobba mer på banan så att den kanske till och med skulle kunna bli färdig nån gång
![]() Har koncentrerat arbetet på Långshyttan som jag betraktar som bangården från helvetet med alla höjdskillnader, vattendrag och begränsade utrymmet. Här en bild som visar vändskivan med dressinstallet. Tyvärr verkar det som att det är problem med vändskivorna i Trainz 22, fungerar ibland och i bland inte och om man vänder tillbaka vändskivan till ursprungsläget så kommer den inte riktigt i linje med det anslutande spåret och loket spårar ur. Tydligen ett problem som drabbat många om man får döma av N3v:s forum. Så det blir väl att betrakta vändskivan som ett dekorativt objekt tills N3v förhoppningsvis fixat problemet. ![]() Bron över Tyllingen, egentligen skall växeln mot lokstallsområdet delvis ligga på bron, men det verkar svårt att få till så jag har nöjt mig med att lägga den strax efter. ![]() En vy med stationshuset och godsmagasinet i bakgrunden ![]() Lokstallsområdet med måleriverkstaden i bakgrunden ![]() Mulltimmerhyttan och en byggnad med okänt användningsområde. ![]() Mycket jobb återstår som synes, gräs och hundratals träd inte minst. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
Wow, tjusigt! Imponerande jobb med alla byggnader, vändskiva, lok och så vidare!
![]() Fint att se att byggnaderna har fått mer detaljer än vad vi är vana med från alla gamla modeller som vi har. Modellerade gångjärn, hängrännor och suprör, takstolar och vindskivor, fönster och för att inte tala om PBR-texturer ger dem ett helt annat djup än bara fyra kvadrater med en platt textur på. Dressinstallet tycker jag att du har lyckats särskilt bra med. Snyggt texturerat!
|
![]() |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|