![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Här kan ni posta sådant som rör arbetet med att uppdatera äldre material till TS2010.
(Se downloads för exempel GSJ Lok 1&2)
![]() |
#2 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
Som många säkert redan har läst, så håller Lennart och jag på att uppdat. lite äldre STW-material till TS2010-std (givetvis med tillstånd från STW, via Janne
![]() Tänkte visa vad som är på G, t.ex Fredriks org. T43-lok, som bl.a har försetts med "riktigt" hel- och halvljus, fungerande slutljus, STL-koppel, texturegrupp, "nya" boggier, mm. M.a.o får man med ett gäng ommålade lok till orginalet, istället för att behöva ha flera olika inst. Jag har haft, och har just nu, lite knackigt med tid, men tanken är att det ska komma fler lok, och även vagnar, allt eftersom att dom blir klara. Har ni något/någon favorit-(STW)lok/vagn som ni gärna vill ha uppdaterad, så går det bra att komma med ett önskemål här, MEN, det kan dröja ett tag innan dom blir klar, och det kan finnas vissa undantag, som kanske inte går att förse med text.grupper, etc. etc.
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2006
|
![]()
Jag skulle jättegärna vilja se timmervagnarna Lnps. Mycket bra initiativ föresten.
![]() |
![]() |
#4 | |
Veteran
|
![]() Citat:
Jag är kategoriskt urkass på att hitta orginalen så om ni bara postar en länk i denna tråd så vet jag var jag skall börja. (håller just på med LokKalles Yo6/7 och Ubo6/7 serie, så Lnps kanske dröjer men ge mig bara en länk så lägger jag den i "Att-göra-listan").
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2006
|
![]()
Vad gäller Lnps vagnarna så verkar de finnas på svenska tåg 2005 skivan.
Jättekul att ni tar er an rälsbussarna och släpen, de är också något som kommer att bli jätteanvändbart.
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Jag skulle gärna se en uppdatering av DM3:an. Den förtjänar mer än så!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Veteran
|
![]() Citat:
skivan har jag, men Lnps ligger utanför min "händelsehorisont" (som slutar tidigt 70-tal) så min fråga blir: Vilka slutsignaler passar bäst på Lnps? (Kolla Korvtigers STL-koppelguide!) Även till Lnps gör vi ju en "texturegroup" så att olika varianter blir möjliga.
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2008
|
![]()
Tack för uppdat.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
|
![]()
Mycket fint
![]() ![]()
![]() |
#10 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
Menar du 842 lok som är T43 hos hectorrail. gp3119.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem
|
![]()
Japp, skulle vara tacksam om ni kunde göra dom
![]()
jag Kan ha spår av Dyslexi ![]() ![]() ![]() Senast redigerad av Gunter 2 den 2010-12-31 klockan 14:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Låter som om du inte har laddat ner allt eller uppdaterat ditt Trainz till rätt build.
![]() |
#13 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]()
Hej!
Laddade ner GSJ Lok 1&2 och följande uppstår: Förutsättningar: Arbetar i Trainz 2010 Build 44088. Har en rutt "MidSweden" och en session "Värmland runt". Där finns två lager: Sessionslagret "Värmland runt" och ruttens lager: "MellanSverige". Sätter ut loket som syns på spåret. Försöker sätta till en förare, men loket finns inte i listan. Kan alltså inte sätta dit någon förare. Tänker, sparar ändå och provar att flytta en förare från något annat lok. Öppnar i Driver och loket syns inte, bara röken. Asch. Går tillbaka till Surveyor och tänker radera loket. Det går inte. Försöker sätta dit en vagn eller något så det blir ett tågsätt. Tänkte att det går kanske i så fall att radera hela tågsetet. Går inte. Får meddelande om att loket står där i ett "hidden layer". Tittar på mina lager. Alla syns och ingen är låsta. Försöker radera loket på vart och ett av lagren utan resultat. Har satt ut loket på nytt på sidospåret och det syns, men inte det gamla. Stänger ner utan att spara (för då får jag antagligen två osynliga lok). Slutligen - Tittar i Content Managern om det saknas något. Där finns ett rött utropstecken. Tittar på error och får texten: Error: Could not read file scripts stlmotorvehicle.gs. Är det någon som vet något om detta. Kan inte bli av med spökloket och inte sätta ut något annat på rälsen innan den går "över till ljuset" EDIT: Vänta lite - jag kanske hittar felet själv! Provar just nu. Hittade felet: Man måste ha senaste versionen av STL Common Source och Trainz Monitor. Hälsningar
Benkegbg Är president i Bensland. Ett land där ALLA älskar att åka tåg. Senast redigerad av benkegbg den 2011-01-05 klockan 22:46. Anledning: EDIT: Vänta lite. Jag söker felet själv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Medlem
Reg.datum: May 2004
|
![]()
I mitt tycke är det av de häftigaste lok SJ haft igång.... Tack för denna.....kommer till användning framåt..
![]() |
#15 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]()
Ekan, har du någon produkt till vagnarna som passar?
EDIT: Såg att produkten kom med i cdp:n Senast redigerad av Rc611 den 2011-04-01 klockan 22:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|