Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > Landskapsdesign - MSTS / Open Rails

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2005-11-07, 21:44   #1
magnus_y1
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2004
Ort: , Helsingborg , Sweden.
Inlägg: 335
Skicka ett meddelande via MSN till magnus_y1
Standard Rutt krach

Hej!

Jag instalerade om MSTS idag och resultatet blev att RE vägra öppna min rutt. Det sänger helt enkelt ner när laddningen når Estblich world space and content. Det enda som går att öppna är den backa upp som jag gjorde när jag hade röjt bort alla signaler etc från orginalrutten. Nu hade jag väll som tur väl konsterat att jag hade lagt rutten med för skarpa radier ändå söjag behövde lägga om nästan allt men det skulle vara bra att vet om någon har liknande erfarenheter och vet vad man skall tänka på till nästa gång. undra om det kan ha något med scalerails att göra då det är det enda tilläg som finns instalerat på den tidigaste backupen som inte är orginal.

Magnus
magnus_y1 besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2005-11-07, 22:36   #2
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 502
Standard

Det känns ändå i mag-gropen som det är något med tsection-relaterat... Jag tror inte det är ScaleRail i sig, men kan det vara något du installerat och framförallt använt i rutten, efter att du rensa den från signaler?


En kontroll-fråga... Du har installerat gällande tsection.dat? Och, ScaleRail-filerna i Global? (Dvs installerat ScaleRail... )

Ett tips kan vara att backa upp hela Global-mappen, från en stabil installation. Jag har även gkort så med hela TRAINS-mappen, så man vid nyinstallation bara lyfter över dessa delar, så är man igång... Nåja, det löser ju inte dit bekymmer just nu...
__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-11-07, 23:06   #3
magnus_y1
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2004
Ort: , Helsingborg , Sweden.
Inlägg: 335
Skicka ett meddelande via MSN till magnus_y1
Standard Huvudet på rälspiken

Din magropskänsla var aldeles korrekt. Jag hade använt nde standardiliserdae tsection.dat filen som jag laddat ner från train-sim.com. Nu fungerar det igen. Nu lär jag ägna mig åt att riva stora delar av linjen då jag upptäckte att stora delar av linjen hade för snäva kurvor för den sth jag hade tänkt. Ny kunskap gör inte alltid att arbetet går framåt........ men det blir ju helt klart mer verklighetsnära.

Magnus
magnus_y1 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-11-07, 23:20   #4
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 502
Standard

Härligt att höra!


Hehe, ja ny kunskap gör ju ibland inte att arbetet går fortare... Sitter o analyserar lutningar just nu och det är ju inte världens enkalste uppgift direkt... Man har ju inte lagt spåren direkt för att det ska vara lätt att se en sån sak... Ibland är man lyckligt ovetande... Fast, väldigt trevligt blir det när man får grejerna på plats, där dom ska vara...
__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-11-08, 10:02   #5
magnus_y1
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2004
Ort: , Helsingborg , Sweden.
Inlägg: 335
Skicka ett meddelande via MSN till magnus_y1
Standard

Ok, då kan jag ju passa på att nämna att maximala lutningen för tung godstrafik på riktiga Järnvägen är 10‰. Lycka till med lutnings analysen.

Magnus
magnus_y1 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-11-08, 10:13   #6
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 502
Standard

Tackar, kan behövas...


Max 10 promille säger du, men i nedanstående tråden pratades det om 17 promille på stambana, så jag tyckte jag låg ganska bra till med max 17,5 promile på GDSJ... Men, om jag förstår rätt, så tillåts lägre lutning när det är tung godstrafik på den aktuella linje? Kanske ganska självklart iof...

Här är tråden angående lutningar iallafall:

http://217.197.57.186/forum/showthread.php?t=9580

GDSJ är ju en bibana, om den är privat eller ej för väl respektive byggare bestämma själv... I praktiken känns lutningen helt ok, har inte haft några bekymmer med några av de tåg jag kört på sträckan... Och, hursomhelst, det finns inte en sportmössa att reducera lutningarna på ett trovärdigt sätt i det landskapet som GDSJ far fram i...

Nu blev det visst lite OT här, hoppas vi står ut...
__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:54.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009