![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Är det någon annan som har problem med Vovvens ånglok.
Går bra att sätta ut tendern, men så fort jag sätter ut själva loket (samtliga lok). Så börjar bildskärmen pulsera / flimra / fladdra och när loket kommer ur bild, så stabiliserar bildskärmen sig. Har provat med både Direct X och Open GL med samma resultat. Kan det måntro, ha något med själva Sway att göra, som han har inplanterat på sina lok tro? Har haft det här problemet rätt länge nu och trodde tidigare bara, att det var min bildskärm som var på väg att säga upp sig efter snart 15 år. Men nu har jag köpt ny bildskärm och har samma problem med hans lok.
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
|
![]()
Nu när du säger det så känner jag igen det, trodde dock att det bara var jag som hade problemet och att det var något konstigt med mina grafik drivrutiner.
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
|
![]()
Konstigt problem!
Själv märker jag inget på varken TS2010 eller TS12. Om du misstänker PevSoft's Sway teknik så är det enkelt att eliminera: 1. Editera loket via Content Manager och "Edit in Explorer" 2. I Explorer finner du 2 filer: config.txt resp. configbak.txt 3. Ta bort config.txt 4. Döp om configbak.txt till config.txt. 5. Klart. Alternativ: Kör PevSoft's Sway program och välj "Remove Sway Effect" |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
|
![]() Citat:
Provade med SJ S8 1646 sway efter punkterna 1 till 5. Flimret / pulserandet kvarstod. Ska stoppa tillbaka dom olika configarna och prova alternativ 2.
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]()
Har nu testat båda alternativen och flimret / pulserandet kvarstår.
Så vi kan nog utesluta Sway, som jag trodde var boven i dramat. Har någon annan, möjliga förslag att komma med eller är det bara jag och Rely som är drabbade?
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2011
|
![]()
Jag har samma problem.
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|