![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
|
![]()
Hej jag håller på att bygga norrköpings spårvagnsnät till trs Som ni kan följa framstegen här och ska självklart ha med centralstationen som jag håller på med just nu. Denhär rutten kommer antagligen att släppas på downloadstråden innom outsagd tid, jag gör detta för att jag blev så inspirerad av gbgtrams Projekt göteborg
ALLT ÄR MÄTT NÄSTAN EXAKT ![]()
Hälsningar Max ![]() Jag Använde Trainz (Numera pluggar jag musik och får lite tid över för att Trainz'a ![]() Senast redigerad av maxlk96 den 2010-06-28 klockan 20:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Niträknare & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Det låter kul.
![]() Har åkt där många gånger och även fått köra en liten bit.
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Loter kul!
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Här har vi de små framstegen som jag har gjort (Detta har jag gjort idag (Började vid 10 och har tagit många pauser då och då))
PS. den andra bilden är en ankomsttavla som jag försöker göra till gmax (det är mitt första bygge) den kommer finnas i olika utföranden
Hälsningar Max ![]() Jag Använde Trainz (Numera pluggar jag musik och får lite tid över för att Trainz'a ![]() Senast redigerad av maxlk96 den 2010-06-28 klockan 21:27. Anledning: felstavat igen |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Medlem
Reg.datum: Jun 2009
|
![]() Citat:
De låter som ett fint & intressant byggprojekt, härligt att spårvägarna i Sverige börjas byggas av nu, du är den första vad jag vet som gör de i Norrköping, vi GBGtram & trainz2007 ( PT GBG) slår rekord i de tidigare avbyggnationerna av Göteborg och bygger av hela Göteborg inte bara spårvangsnätet utan tåg med.. även lite annat som flyglinjer ( från Säveflgpl.) busslinjer & Älvsnabbs linjen ( båt) mm... Men lycka till med Norrköpnings Spårvagnsnät ![]()
![]() |
![]() |
#7 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
Här kommer ett repaintframsteg (mitt första faktiskt)
Kommentera gjärna av all sorts kritik ![]()
![]() |
#9 |
Medlem
|
![]()
om det är någon som har kartor av några slag skicka dem gjärna till mig för att det skulle vara till stor hjälp
![]() |
#10 |
Medlem
|
![]()
Mycket bra, jag saluterar dig. mvh Johnny
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2009
|
![]()
Snyggt, den vagnen ser ju bekant ut... Ett tips använd goolge earth, där kan du se kartbilder i 3-d och vanligt från 2009 även gatuvyer och en massa nadra bilder på områdena på kartan.. så google earth rekommenderar jag strakt.. om de inte skulle räcka kan du prata me kommunen eller banverket om spårkartor, vi gjorde de och fick en stor karta på 2 meter....över Göteborgs centrala bangård
![]() |
#12 | |
Medlem
Reg.datum: Nov 2010
|
![]() Citat:
![]() Jag har trainz 2009 och "2010 samt Railworks, BVE, SST och ATS om det kan komma till nytta. ![]()
![]() |
![]() |
#13 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2010
|
![]() |
![]() |
![]() |