![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
|
![]()
Hei jeg lurer på om dere hvet om hvilken penser og skinner i XTracks for å få to paralelle spor hvidere. Jeg er helt fersk på dette.
![]()
![]() |
#2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
På xtracks sida finns det bra grund-konfigurationer beskrivna:
http://www.xtracks.tk Det är absolut 3-graders modulsystemet du utnyttjar för detta. Titta på xtracks-sidan under "track laying", där har du på 19:e bilden uppifrån nästan den lösning som du behöver. Till skillnad av det som står beskrivet där, så finns även några utökade delar som du gärna använder, där 3-gradersväxlarna är sammanbyggda med en END-kurva, och heter då a1tPnt3dLftMnlB har jag för mig. Sparar ett spår, till förmån för att hålla nere antal objekt per tiles. Även korset (on du inte behöver korsningsväxel) har jag för mig finns i lång version. Edit: Vitalt när man bygger med xtracks, är att studera de spårdelar som finns. Använd o testa dig fram. Dom behöver komma in i ryggraden... ![]() Senast redigerad av Mazz den 2005-07-13 klockan 22:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Hei takk for svaret.
![]()
![]() |
#4 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]() Citat:
XTracks referens rutt (xroute.zip) visar exempel på en massa olika spårsystem och där kan man klicka på bitarna i RE får att få reda på vilka bitar som använts. Mvh Anders |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
takk for svaret jeg skal laste ned den demo ruten.
![]()
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Hei er det noen som vet hvilken knapper man trykker på for å finne ut de skinnene jeg trenget til min rute som brukers på XTracks referens rute.
![]()
![]() |
#7 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
Ta upp referensrutten i RE, markera i F2 sedan de spårdelar du är intresserad av och högerklicka, välj egenskaper. Då ser du namnet på den markerad delen.
Därefter är det bara att notera upp vilka delar o kombinationer du behöver. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
Takk for svaret da skal jeg prøve det.
![]()
![]() |
#9 |
Medlem