![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
...i Malmköping tänkte jag försöka göra nu. Vågar dock inte säga om jag kommer fortsätta med den eller inte?????
Jag har lagt nästan alla spår (har hallarna vid Trumslagarskogen kvar!). Spåren är såklart Scale Rail, men första problemet är att det gjorde slingorna för stora. Med X-tracks tror jag dom kan göras mindre!? Men å andra sidan, så är Scale Rail mycket snyggare... Andra problemet gäller också slingorna (när man kör!). Det går bra att köra runt slingan i Malmköping och runt den i Hosjö, men när man kommer tillbaks till Malmköping och ska lägga om nån växel, så låser sig MSTS. OK, MSTS och slingor är ingen bra kombination, men det finns ju dom som fått det att funka. Jag trodde genom att lägga till några växlar, att jag skulle slippa problem. Men jag har antagligen gjort nått fel????? OBS! Vissa spår stämmer inte! Ett par bilder: