![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Senior Member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Jag tänkte vi skulle börja med att ha en månadens bild på framsidan på e-buzz. Pierre har nu första bilden fram till närmare jul. Då tänkte jag vi kan ha en riktigt stämningsfull järnvägsbild från någonstans i Sverige.
Vi får ha en uppsamlingstid då bidragen kan postas i den här tråden, sen gör vi en poll av oss medlemmar på alla eller delar av bidragen. Vi får se hur mycket det blir, jag misstänker att man inte kan ha fler än 10 i en omröstning. Bidrag fram till den 15:e alltså och sen kommer omröstningen. Lite saker att tänka på: * Bilden måste ha tydlig järnvägsanknytning. Däremot är det fritt då det gäller på vad inom det. * Du måste ha tagit bilden själv men det behöver inte vara nu utan kan vara tidigare. Ha gärna med var och när den är tagen. * Storleken på framsidan blir 400x300 med S3DT:s logo men man kan visa en större om man klickar på den exempelvis och då utan logo. Försök dock hålla nere storleken här i tråden. Filstorleken måste vara under 100 kb som vanligt. * Fotografen har naturligtvis copyright på bilden. Det är bara ett lån av e-buzz under en månad ![]() Vad tror ni? Det är säkerligen något jag glömt men det får vi ta efterhand. /Mats ![]() |
![]() |
|
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2002
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Guest
|
![]()
Låter som en bra idé, tycker jag. En fråga är dock på sin plats: tillåts "photoshopande"? [}
![]() ![]() ____________________ ![]() / Lukas Nilson www.s-klass.cjb.net |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Låter superduper Emges! Det kan göra E-Buzz till en större sida tror jag:-))
MVH Dson i Sandviken. ![]() VD för UBOPGE |
![]() |
![]() |
#5 |
Senior Member
|
![]()
Jag tycker också att detta är en bra idé!
Är det alltså tillåtet att posta redan nu? Isåfall vill jag visa den bild som jag tog på vägen hem från Arlanda besöket som jag även la upp i tråden om arlandabanan. ![]() Bilden är tagen på Sthlm C spår 12 den 29/11 ungefär kl. 16:15 Det kanske inte är så mycket jul över den bilden tyvärr, men vi har inte haft så mycket jul här i Stockholm! MVH Macley ![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Senior Member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Javisst, låt bilderna strömma in
![]() Nja, om du menar photoshoppande som att man gör kollage eller retuscherar för mycket i bilden så tycker jag inte det. Det skall vara en bild som man tagit med digitalkamera eller skannat kort. Sen kan man naturligtvis ljusa upp, beskära, förminska och dylikt för att förbättra den. Inga screenshots, här gäller verkligheten ![]() /Mats ![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Hej
![]() Då bidrar jag med lite ånga från tidigare i år, NJM:s E 1189. ![]() Bilden är tagen i Stockholms C (spår 10) den 30 Aug 2003. ![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Senior Member
|
![]()
Sorry emges, den här bilden är varken "julig" eller svensk, men vile ändå bidra med en bild som jag tog på Kings Cross i London, tyvärr är datumet felaktigt, bilden är tagen i slutet utav Augusti.
![]() ![]() Jonte |
![]() |
![]() |
#9 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
Inte heller så julig bild, men den är iallafall svensk...
![]() Sb1306 i Järle i Juli. Passar på o gratta Pson för din fräcka bild som nu pryder förstasidan... ![]() ![]() LLJ forum: http://forum.wendel.nu/viewforum.php?f=14 |
![]() |
![]() |
#10 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2002
|
![]() Ingen vinterstämning direkt, utan mer sommarstämning. Kanske inte så lyckad bild, men jag har inte skannat in alla bilder än så denna få duga [:I] ![]() ![]() Roger |
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2002
|
![]()
Mitt bidrag:
![]() Bilden är tagen i Skövde den tredje januari i år. /Viktor ![]() http://w1.500.telia.com/~u50025335/ |
![]() |
![]() |
#12 |
Medlem
|
![]()
Mitt bidrag, X51 3251 vid AGA i Sandviken i Augusti 2003
![]() MVH Dson i Sandviken. ![]() VD för UBOPGE |
![]() |
![]() |
#13 |
Nybörjare
|
![]()
Mitt bidrag: Långshyttan på Lännakatten tagen 2003-09-13 18:47:13
![]() ![]() Med vänliga hälsningar Krister |
![]() |
![]() |
#14 |
Senior Member
|
![]()
Måste säga att det där var en snygg bild kritse, på det sätt som du har fångat ljuset som reflekteras på loket blev bra!
MVH Macley ![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Nybörjare
|
![]() Citat:
![]() Med vänliga hälsningar Krister |
|
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Månadens bild, Omröstningen | emges | Off-topic | 24 | 2005-01-26 12:40 |
Bild på omlackerade Swebus 5816! (Bild 92kb) | DJ Clinton | Lokaltrafik | 1 | 2004-06-29 13:59 |
Månadens bild | prymikom | Off-topic | 0 | 2004-03-28 16:36 |
Hur visas bild på lok/motorvagn? | Chhe | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 1 | 2003-12-13 02:07 |