![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2003
|
![]()
Har lekt lite med datorn och gjort ett lok
Har lte finslipningar kvar men kommer att lägga ut dom så småningom. Det är ganska tunga lok (många Kbyte mycke polynomer så det behövs en någelunda ny Pc för att köra ![]() ![]() |
![]() |
|
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2002
|
![]()
Skitsnygg([
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() //Json ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
Oj!!! [
![]() ![]() Tänk vad lek kan ställa till med! Gör-snyggt, detta är en efterlängtad modell! [ ![]() ![]() LLJ forum: http://forum.wendel.nu/viewforum.php?f=14 |
![]() |
![]() |
#6 |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]()
Åhhh himmel vad snyggt lok![:0][
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Du har byggt 3d förr va? ![]() Olaf Lindström, Olis Skapare av Björkeby rutten och ledare för OL-Design... |
![]() |
![]() |
#7 |
Veteran
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
[
![]() Strålande, var kom du från, helt ny i forumet och ett så fint lok.[:0] Välkommen ![]() Hawk ![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Hedersmedlem
|
![]()
Helt jäkla otroligt snyggt!!!!!
Och du har bara lekt lite? Skulle gärna vilja se hur det blir, när du inte leker..... Men du får hemskt gärna leka mer! ![]() http://pirpen.cjb.net/ |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
|
![]()
Kan ju bara instämma i hyllningskören [
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Vicket kanonsnyggt lok.... OCH EFTERLÄNGTAT ![]() ![]() ![]() Tomas/repman The Vehicles shop www.banbyggarna.com |
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem
|
![]()
Inte trodde jag att det var sånt Hallå på webben vid denna sena timma.
Jag kan inte låta bli att äckla mig lite till, här kommer några till bilder Hytten har fungerande reglage och lampor Ljudet är egenkomponerat (nästan) och har ett mekaniskt broms gnissel vid bromsning under 20km/t. vad som kvarstår är att få loket att uppföra sig dvs. acceleration och inbromsning ![]() ![]() ![]() ![]() Ps. Jag har lekt med lite olika projekt men inte blivit nöjd. Vad som ligger i pipelinen är Y3 (kamelen), och den så eftertraktade Reginan. men filerna blir SÅ stora och ryckiga. Jag vill ha modeller som ser riktiga ut inget som är tillyxat i paint. |
![]() |
![]() |
#11 |
Moderator
|
![]()
Hej!
OT: Klart man sitter här på natten... ![]() EJ OT: Du måste vara nån sorts övermakt!? ![]() ![]() Sånna lok lär man sig knappt bygga på några månader!!![|)] Gillar verkligen ditt arbete och tycker om när det är en fin cabb med LJudet blir nog ett plus i kanten! ![]() ![]() ![]() PS. Du kan väl släppa en "överdetaljerad" regina?(som du bygger?) Mig gör det inget då det är ett fint tåg som nog går på en dator som min... Olaf Lindström, Olis Skapare av Björkeby rutten och ledare för OL-Design... |
![]() |
![]() |
#12 |
Moderator
|
![]()
En fråga till![8D]
BYgger du i TSM Gmax elle nåt annat?[:0][ ![]() Olaf Lindström, Olis Skapare av Björkeby rutten och ledare för OL-Design... |
![]() |
![]() |
#13 |
Medlem
|
![]()
Jag Monterar i TMS (verkligen lättarbetat)har provat Gmax men blir bara irriterad !, skapar texturena i 3DstudioMax (trotts attdet är samma motor som i Gmax är den betydligt mer lättarbetad), bearbetar dom i CorelPaint11, Omvandlar till ACE i TGAtool2 och använder Shapefilemanager 2.30 för att skapa "Rätt" lyster på loken.
De här loken har jag jobbat på i ca 2månader ungefär 4 tim per dag (natt) För närvarande jobbar jag på en PC med Athlon XP+ 3000, 1G dubbel pipeline RAM, ATI Readon 9800pro, men väntar på delarna till min nya och lite bättre dator som jag tänkte plocka ihop efter semestern. Jag återkommer om ca 14 dagar då jag kommer tillbaka från semestern. NU skall vi åka till Sveriges baksida och åka bergodalbana, äta glass och sola och bada. |
![]() |
![]() |
#14 |
Admin & STW-member
|
![]()
Loket ser verkligen kanon ut!
Törs man fråga vad polygonantalet ligger på? ![]() Sedan är jag nyfiken på hur du menar att du "skapar" texturerna i 3D Studio [8] 3D Studio är bara modelleringsprogram och jag har inte sett att man kan göra texturer men du kanske hittat ett eget bra sätt? ![]() ___________________________________ Fredrik Admin Svenska 3D-Tåg Regler |
![]() |
![]() |
#15 |
Moderator
|
![]()
JO TSM är ett väldigt lättarbetat program!
![]() EDIT: Var väldigt otydlig! Hur bra dator tror u man behöver för att köra dina lok? ![]() Olaf Lindström, Olis Skapare av Björkeby rutten och ledare för OL-Design... |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
På gång med nytt forum | Fredrik | Off-topic | 22 | 2005-03-26 12:04 |
Behöver bilder och ritningar, Litt TC, Litt TB | micke321 | 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails | 2 | 2003-01-03 23:33 |
Typiska Svenska stugor på gång... | Fredrik | Trainz - Allmänt om Trainz | 6 | 2002-11-20 07:06 |
Problem med Litt Ds | Daniel R | Trainz - Allmänt om Trainz | 2 | 2002-07-16 11:43 |