![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2003
|
![]()
Tror ni detta kan va något?
En ommålning av ett italienskt lok till någolunda svenskt. ![]() Riktigt museitåg. ![]() Ångloket "Jewel" ute på Settle-Carlistle. (har ingen svensk bana för tillfället) Det är mitt privatägda ånglok, så det är ingen markering på det utom numret. /Jonatan ![]() |
![]() |
|
![]() |
#2 | |
Medlem
Reg.datum: Jul 2002
|
![]() Citat:
//Json ![]() Json, lackerare på BOPGE //Json ![]() Json, lackerare på BOPGE |
|
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Visst skulle jag göra det.
Men tyvärr så blir emblemet spegelvänt om jag gör det på tendern. Och namnet kan jag inte ha på hyttsidan.[xx(] Men annars så skulle det varit klart nu. /Jonatan ![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Okej. Jag gjorde mitt bästa. Men SJ emblemet är spegelvänt på vänster sida.
Här är ett screenshot ![]() Jag gjorde hjulen röda. /Jonatan ![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2002
|
![]()
Niceeeeee[
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() //Json ![]() Json, lackerare på BOPGE |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Tackar. *bugar*
/Jonatan ![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Senior Member
Reg.datum: Apr 2003
|
![]()
Ser mycket bra utt.
Snyggt gjort vilket program använder du? |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
Jag använde Paint Shop Pro 7 för att måla om det.
----- Goda nyheter! Garnstads Veterantågsförening har fått ett nytt ånglok i sina stallar. ![]() Dom frågade snällt om dom fick låna loket och jag sa Ja, så länge jag fick vara lokförarn'. Den yngsta i föreningen, 17 år. ![]() ![]() /Jonatan ![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Senior Member
Reg.datum: Apr 2003
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem
|
![]()
Öh? Du kanske skulle ha lite punkter och kommatecken. Det underlättar läsningen.
/Jonatan ![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Medlem
Reg.datum: Aug 2003
|
![]() Citat:
![]() ![]() Om man nu skulle ta och anmärka på språkbruk o.s.v. - så frågar sig naturligtvis vän av ordning; Vad är 'koma tecken'? Lika naturligt förstår vi att det är 'kommatecken' du menar... ![]() ![]() [^] Moving Steel on Land and Under Water |
|
![]() |
![]() |
#12 |
Medlem
|
![]()
Sorry. Jag menade det. [:I]
Men för att svara på frågan/frågorna, Ånglok kan köra ganska fort. Det snabbaste (England) kom up i 126 km/t. Ånglok är bara svåra att köra om man inte vet hör man gör, precis som med bilar och flygplan. Jag gillar ånglok för att dom är fina och gör ett specielt intryck på en. Ellok är snabba och bra men dom har inte den själ som ett ånglok har. /Jonatan ![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Medlem
|
![]() ![]() Inget ont menat. ![]() Kul att se att du var inne och redigerade / korrigerade ditt inlägg. ![]() Moving Steel on Land and Under Water |
![]() |
![]() |
#14 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Allrahelst om man vill försöka köra 'precis som i verkligheten'.[8] Hur mycket pådrag skall det egentligen vara vid resans anträdande?[8] -och med vilken av pådragen?[8] -eller båda pådragen?[8] -hur göra för att undvika 'wheelslip' i startögonblicket - utan att sanda?[8] Om man har ett 'snällt lok', så kan man ju ta båda spakarna till 100% och låta loket sköta sig själv, men då försvinner ju lite grann av den tjusningen [:X] som Jonatan så riktigt säger där finns. Tankade sjäv hem ett 'BigBoy' - med alla tillbehör och uppdateringar - men har ännu inte riktigt fått kläm på hur att köra detta på optimalt vis.[8] Dock att tillägga att maskinen är imponerande.[ ![]() Moving Steel on Land and Under Water |
|
![]() |
![]() |
#15 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Världsrekordet för Ånglok sattes av Mallard, och kom upp i 126 mph, inte Km/h. Det motsvarar ca 210 Km/h MVH Dson i Sandviken. ![]() |
|
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Ångtåg till Spårvagnar i Norrköping | Mazz | Off-topic | 0 | 2004-09-02 11:27 |
Vilka ska åka ångtåg på värtabanan med SÅS? | Dson | Off-topic | 5 | 2002-11-07 07:43 |