![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2005
|
![]()
Jag har på en bana lagt upp flera portaler som genererar olika tåg som sedan far iväg till en annan portal. Det har fungerat fint nu i ett bra tag. Minst sex månader. Det fungerade helt OK i går.
Idag när jag startar så är när jag tar upp de olika körkommandon så är allt mellan från M till R borta. Däribland då alla portaler efter som jag döper dem till Portal xxxx. Portalerna finns med med på ett helt OK sätt i Surveyor. Alla tåg som skall generas finns med. När jag startar driver så finns alla portaler med på kartan och om det är en portal som liknar en tunnel finns den med på banan men är ingen portal. Portalerna ligger alltid i banans kant så portalen har ju sin början utanför bankanten. Kör jag ett tåg till en portal så försvinner det inte så som det brukar utan det faller bara av när det kommer till slutet. Jag har absolut inte raderat något och inte gjort några ändringar i Trainz eller datorn sedan igår. En helt annan fråga. Varje bana har ju ett område som man väljer när man börjar på en helt ny bana. Om jag har en färdigbyggd bana går det att ändra detta område? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
Jag lovar jag skämtar inte utan det är fult allvar.
Jag försökte flera gånger igår att få ordning på saker, men jag hittade inget som var fel. Men starta banan så att den fungerade gick bara inte. Men, men så när jag nu idag på morgonen startade banan var den precis som vanligt. Jag fattar ingenting????? Vad har varit fel och varför kom felet och varför blev det rättat av sig själv? Men OK nu fungerar det ju så nu skall jag tillbaka till Trainz2010. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Jo lite skämtar du nog
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Nej rac_hammer, verkligen nej. Jag skulle aldrig skämta om något sådant. Men jag är mycket medveten om inget skall kunna försvinna och sedan bara så där komma tillbaka helt utav sig själ. Men det var det som hände och jag står helt svarslös.
Jag har delat en 2TB hårddisk i tre delar. Trainz 2010, Trainz 2012 har 250 GB var och resten har min musik. Men det enda vettiga jag kan komma på är att något i Trainz 2010 har jakat upp sig. Trainz 2010 är ju inte precis ett program som är speciellt smidigt. Ta bara det här med uppdateringarna som hela tiden kommer. Trotts att de dyker upp i spelet och kan laddas ner i spelet så fungerar det inte. Eller fungerar det här för er andra? |
![]() |
![]() |