![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
Bascule Lift Bridge är en bra fungerande fällbar järnvägsbro och mycket välritad av Vulcan, Bron är en viktig del i min svensk Cab-bana och tar tågen över Dalslands kanal.
Nu har det varit problem med bron och åtgärder ett måste. I config/download fanns tre basculebroar; version 1, version 1 (uppdatering finns) och version 2. Alltså klämde jag till med uppdatering varpå jag upptäckte att tre versioner blev två – och båda obsolete! Så lätt ger jag mig inte. Över till en annan dator och in i Auran/Download center. Jodå, där fanns Vulcans båda versioner. Version 1 var dessutom uppdaterad till TRS 2012. Alltså tog jag ner ettan med resultatet att jag nu sitter med TRE obsolete broar i en dator och TVÅ i en annan – men ingen bro i banan. Bascule Lift Bridge är förmodligen den enda öppningsbara bron i Trainz som fungerar på järnvägstrafik. N3v upphör aldrig att förvåna. Nisse |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2010
|
![]()
Nisse
Kolla din email
![]() |
#3 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Nisse.
Som jag ser det, så är allt i sin ordning. Kommer en ny version, med samma kuidnr. Så ska föregående objekt bli Obsolute om sista siffran är högre än föregående. Har du sökt på namnet under Installed, istället för Download Station som du har gjort enligt din bild. Förmodligen, så har du den redan installerad som en 3:a på slutet.