![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Om man får så snygga ritningar så kan man ju bara inte låta bli att lägga upp en "backdrop" i byggprogrammet, sen om han blir byggd beror på hur det går med andra projekt!?
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: May 2004
|
![]()
Som gammal modellbyggare dreglade man ju över mj-kataloger under mj-forntiden..italienska Pocher släppte detta lok någon gång i slutet av 60-talet tillsammans med några personvagnar i skala "N".. synd att man inte var "stadd vid kassa" då..
Tror att det fanns i "H0" också.. så det vore kul att kunna köra Sb digitalt..
![]() |
#3 | |
Veteran
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: May 2004
|
![]()
Visst var det så... men C3 vagnarna har jag i skala N.. men man skulle ju som du nämner också köpt loket..
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Ojoj!
Ånglok efter ånglok, jag antar att vi har att göra under en tid framöver, när Svenolov äntligen får tid att göra sitt ångloksscipt, och jag börjat titta på ångloksengines. Tänk dig alla fullt fungerande lok som kommer att lämna verkstaden! ![]() Prata med Sealpower om du behöver bilder, han höll/håller ju på med Sb/S2 också.
![]() |
#6 |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
Ah! ånglok!
En oerhörd bristvara för oss svenska trainz användare! En snabb fråga, vart får du tag på alla ritningar till ångloken ? Jag lyckas då aldrig hitta några, jag får bara fram diesellok jag! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Veteran
|
![]()
Marcus,
du kan ju prova med att mejla Kenta978 !
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
Jag har en hel del på min disk också, se pdf:
http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=25202 Dock ej uppdaterad. Om du har några lok du är intresserad av, skicka ett pm, så skall jag leta, har en lång rad med ställen där man skulle kunna hitta dem bara man vet vad man letar efter, särskilt EJ-lok(privatbane-).
![]() |
#9 |
Veteran
|
![]()
Tack Korvtiger! Gamla goda trådar som jag inte visste nåt om!
![]() |
#10 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2002
|
![]()
Sven-Bertil loket alltså, inte Everts son har länge varit min speciella favorit när det gäller ånglok så gissa att jag blev glad när jag kom hem i fredags och fick se vad du funderade på att börja bygga i fall av att du fick tid. Hoppas att du bor på Mars för där är dygnet längre och man får mer tid på dagen, ja vem vet det är kanske där du bor redan med tanke på vad du hinner med.
En impopnerad, fascinerad, impregnerad och schamponerad Stickanw
![]() |
#11 |
Veteran
|
![]()
Om nån nu är intresserad av hur "Sven-Bertils" underrede är uppbyggt så kommer några bilder från byggprogrammet. Många "helpers", "dummies" och "bones" blir det, och många delar också! Ni kan ju roa er med att försöka identifiera vad som är vad!
Tips: Allt på högersidan har "01" i namnet. Otrevlig sysselsättning, men lärorik!
![]() |
#12 |
Medlem
|
![]()
Så du har inte förlorat dig i den smala världen, trevligt tycker jag och ett mycket trevlig lokomotiv. Jag tycker dock att 3dsMax verkar mycket knöligare än Blender att animera slidstyrningar i, men det kanske kan bero på att jag aldrig kom så långt under den tid jag körde gmax. Detta påminner mig ju om att jag har en egen slidstyrning som skall animeras, jag har en testmodell som fungerar, nu skall det ju bara fixas på den riktiga.
![]()
![]() |
#13 |
Veteran
|
![]()
Jag har hört att Blender är enklare att animera slidstyrningar i, men jag får väl säga som skomakarn: "Bli vid din läst, gör det du kan och skit i balettskor"!
![]() |
#14 |
Veteran
|
![]()
Framhjul och löpboggi bak på plats och sparade som egna mesher: Nog för idag.
![]() |
#15 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
![]() Citat:
Snacka om komplext! |
|
![]() |
![]() |