![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
|
![]()
Från SS:
förrän jag fått se det med egna ögon. Jag talar om C20-vagnarna 2116, 2172 och 2177, som fått bli "provvagnar" för det nya designschemat och som är tänkt skall rulla på bana 2 (röda linjen). Snyggt tycker jag själv, men nu lär man väl få se röd-blåa blandtåg, istället för blå-gröna??? Till överst på sidan Rangerboy... Gäst Skrivet: Fre 04 Apr, 2003 17:47 Ämne: -------------------------------------------------------------------------------- Det stämmer, tåget kom till Nyboda igår och står där i avvaktan på att tas i trafik. Det är dock inte bestämt till 100% att tvåans vagnar ska bli röda, det är tänkt att resenärerna ska få rösta huruvida denna design är snyggare än den blåa. Vi får se vilken som vinner! Till överst på sidan Ragnar T Gäst Skrivet: Fre 04 Apr, 2003 18:04 Ämne: Nya färgscheman för C 20 -------------------------------------------------------------------------------- Vad ända in i glödheta!! Varför gör inte folk som man säger?? Ordern var att man på prov skulle måla tre stycken C 20 i Venetianskt Rött (egentligen en förskönande omskrivning för snusbrunt, som det egentligen är), dessutom med vita och svarta prickar i ett oregelbundet mönster! Därtill skulle alla gula hållstöd förses med ett mönster bestående av stiliserade kaffebönor inkluderande doftgeneratorer. Röda vagnar på Röd linje, gröna på Grön linje och blåa på Blå linje? Vem tusan har hittat på något så korkat? Jag förstår överhuvud taget inte vilken logik man har använt, när man ville att det skulle vara så? Tänk att allt skall bli så fel nuförtiden! Ruggige R Till överst på sidan Dennis Hage Registrerad: 19 Sep 2002 Inlägg: 38 Från: Narrowsburg, NY, USA Skrivet: Fre 04 Apr, 2003 18:27 Ämne: -------------------------------------------------------------------------------- Det verkar vara extra färg från Bussmålarverkstan, men kanske det blir snyggt. Snabba på att få gröna, 'ala CX gamla färg' etc......på en del C-20 vagnar. Dennis som dricker Lövbergs Lila i USA (Lövbergs från IKEA). Gevalia är mycket för dyrt. Med kaffet har jag Falu Rut bröd (medfört i resväska från Vivo vid DN Skrapan) mvh Dennis _________________ Intresserad av Svensk lokaltrafik och Järnväg. m.a.o. Jag är en tågtok/spårvagnstok Till överst på sidan Mikael R Registrerad: 24 Nov 2002 Inlägg: 118 Från: Stockholm Skrivet: Fre 04 Apr, 2003 18:37 Ämne: -------------------------------------------------------------------------------- Det var ju snyggt ju! _________________ Mvh Mikael R, 16 år Till överst på sidan Kvarne Registrerad: 23 Nov 2002 Inlägg: 65 Skrivet: Fre 04 Apr, 2003 18:39 Ämne: -------------------------------------------------------------------------------- Nej men va i hela runda lilla härjedalen har de fått för ryck nu då?!?! Nej tacka vett jag SL-tiden! Det ser ju bara för katastrofalt ut!! Och de där med Röda C20 på röd linje osv är totalsnurrigt! Nu måste Connex/Tågia/ ha druckit för mycket Pepsi Twist! _________________ Mvh: Kvarne ------------------------- H10 & H12 Are The Kings of the road Bild: ![]() Behöver jag skriva något mer? Röda C20 på röd bana, Blåa på Blå bana och gröna på grön bana?! Nej tacka vett jag SL-Tiden!!! [xx(] ![]() ![]() ![]() Mvh: Kvarne ------------------ 6666 *Stockholms Sexigaste buss* (Scania CR112 H10) |
![]() |
|
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
Länk till tråden:http://www.ss.se/forum/viewtopic.php?p=12402#12402
![]() Mvh: Kvarne ------------------ 6666 *Stockholms Sexigaste buss* (Scania CR112 H10) |
![]() |
![]() |
#3 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Tydligen folk här på forumet också
![]() ![]() /Fredrik Forumvärd |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
JenzA: Hur vet du det`?
Vart har du fått det ifrån?(Att det skulle vara ett april-skämt?) Tåget står i Nyboda förtillfället....[B)][xx(] ![]() Mvh: Kvarne ------------------ 6666 *Stockholms Sexigaste buss* (Scania CR112 H10) |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2001
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Senior Member
|
![]()
Men snälla lilla Kvarne! Var det verkligen nödvändigt att be admin låsa den förra tråden??? Där hade vi ju ändå diskuterat allting om C20. Inredning, exteriör, komfort med mera, med mera.
Tråden handlade ju från början om en urspårad C20 vagn. Så du måste medge att du själv bidrog till att tråden spårade ur! [} ![]() Mvh Mikael R / http://marc.fateback.com ![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Röda C20 är en bluff... bilden är fejkad... kan lägga fram ett bevis för det:
Vi zoomar in en bit... ser lite mysko ut... Okej, en bit till.... Rester av den blå färgen som var innan "fotografen" tog fram lille redigeringsprogrammet.... Så var det avklarat! Jonas M. Bobjörk Missa inte Tanto 25/4! Planet Pogo releaseparty! http://www.bobjork.nu/download/msts/ |
![]() |
![]() |
#8 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Men eftersom det röda C20-tåget var ett aprilskämt så bör väl det gröna också vara det? Med vänlig hälsning Pson ![]() X 2000 - Kungen av sveriges järnvägar. |
|
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Du har så rätt så.! Men om det skulle funnits grönt C20 så hade det nog sett ut sådär.
![]() MvH. Mson ![]() http://www.tagbilder.com |
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem
|
![]()
Rogge: Om du vill så kan du leta fram nyckeln och låsa upp tråden igen....[:I][:I]
![]() Mvh: Kvarne ------------------ 6666 *Stockholms Sexigaste buss* (Scania CR112 H10) |
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2002
|
![]()
Skumt, Jag skulle editera mitt inlägg som låg mellan Kvarnes och Fredriks inlägg igår, men den det försvann sen blev det "network busy"
Jaja, jag skrev att det var ett aprillskämt iallafall, Bilderna är fejkade i ett bildbehandlingsprogram, det är en lätt match att analysera dom i Photoshop. Ett annat aprilskämt som snurrade runt på Infrateknik var att SL styrelsen hade bestämt att slå ihop Röd, Grön och blå linje och måla vagnarna i dom tre färgerna randigt. http://www.heidling.com http://msts.heidling.com jens@heidling.com jens@tagia.se |
![]() |
![]() |
#12 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Mvh R o g e ® ![]() |
|
![]() |
![]() |
#13 |
Hedersmedlem
|
![]()
Är det bara jag som tycker det är synd att april-skämtet inte var verklighet?
Jag hade gärna sett blå, röda och gröna C20. Lite tråkigt, när allt ska ha samma färg! ![]() http://pirpen.cjb.net/ |
![]() |
![]() |
#14 | |
Senior Member
|
![]() Citat:
![]() Mvh Mikael R / http://marc.fateback.com ![]() |
|
![]() |
![]() |
#15 |
Medlem
|
![]()
Ville bara säga det att efter det här april skämtet så har det varit på diskution i Nyboda depån om att man skule lacka vangnarna röda.
Men efter som vangnarna hoppar melan dom olika systemen så är det ingen bra ide. Men jag måste medge att den röda färgen var snygg. Har även diskuterats om en låda i fönstret framför föraren med ett fält med Röd/Grön/Blå lysdiodrar för att markera system samt även linje numer I Gul/orange färg. men som vi alla vet så vill ju SL avskafa alla linje numer? men man skyltar ju med dom på alla platforms skyltar. |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
92 dagar har gått. | Bengan | Trainz - Allmänt om Trainz | 3 | 2004-02-21 12:54 |
Gått över till Trainz! | lan | Trainz - Allmänt om Trainz | 4 | 2003-04-21 08:00 |
Lite fakta om året som gått... | Fredrik | Off-topic | 1 | 2003-01-01 13:21 |
SL har gått och investerat i ett RC lok! | Kvarne | Trainz - Allmänt om Trainz | 7 | 2002-12-15 12:45 |