![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2011
|
![]()
Hej igen
Jag koppar av (trodde jag) med en vägbro av sten (stenbroa i linghed). Äldre stenbroar behöver vi ha och säkert många andra också. Den är en spline med en initiator och en terminator. Och någon mesh-table skall det tydligen inte vara i en brospline (?) Jag har försökt bygga den efter CCG, http://online.ts2009.com/mediaWiki/i...G/Kind:_Bridge Mitt problem är att själva brosplinen fungerar bra men initiator och terminator dyker inte upp som dom borde. Jag tycker det ser ut som om jag gör som man skall och som andra modeller jag har tittat på är byggda men uppbenbarligen inte. Är det någon vänlig själ som har en bra ide? MVH / björnL kuid <kuid:564419:1098> kind "bridge" type "Bridges" initiator "start" terminator "stop" endlength 9,6 bridgetrack <kuid:-1:100456> trackoffsets -0.1, 0.1 trackdirections 1,1 height -8 width 30 length 10 rgb 0,0,0 casts_shadows 0 shadows 0 istrack 0 isroad 1 isfreeway 0 numlanes 2 visible-on-minimap 1 bendy 1 repeats 1 upright 0 grounded 0.2 category-class "TB" trainz-build 2,7 category-region "SE" category-era "1900s;1910s;1920s;1930s;1940s;1950s;1960s" asset-filename "DONJ Stenbroa linghed" name "DONJ Stenbroa linghed" username "DONJ Stenbroa linghed" description "Den sa kallade stenbroa i Linghed som den sag ut på 1930 talet." author "Bjorn Lindell" contact-email "bjorn.lindell@uvfk.org" license "Free for noncommercial use" thumbnails { 0 { image "screenshot.jpg" width 240 height 180 } } kuid-table { 0 <kuid:-1:100456> } Senast redigerad av bjornl den 2011-07-24 klockan 18:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]() ta bort mappen start och mappen stop och lägg filerna direkt tillsammans med allt annat så borde det fungera
![]()
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Hej Leoj
Tyvärr fungerar det inte ändå:-( Har provat med det nu men med samma resultat. Dessutom säger ju all dokumentation att man skall ha initiator och terminator i mappar med samma namn? MVH / BjörnL |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
Jaha..
Den där manualen verkar säga olika (eller så är jag kassa på att läsa) :P Om vi tar exemplet från CCG, initiator dark_stone_arch_2t_start Då ska mappen heta mappen dark_stone_arch_2t_start och filen ska heta dark_stone_arch_2t_start.im Har du gjort så med? (inge stor bokstav som slunkit med i filnamnet tex?) Prova att inte använda "" runt så mycket saker, det är få ställen som skall ha detta sen har dom inte uppdaterat till att använda följande heller i alla exempel: mesh-table { default { mesh industry.im auto-create 1 } } prova att gör så också, så kanske det fungerar bättre
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
![]()
Jag skulle vilja påpeka vilket otroligt jobb som björnl lägger ner på de här objekten.... han har alltså till och med gått till källforskning när det gäller den här bron och Wintjärns gruvor.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Hej alla
Jag har provat och provat med alla upptänkliga varianter tills jag är blå i ansiktet (utom den rätta förstås vad den nu är). Just nu ger jag upp och släpper stenbroa i Linghed som en spline utan start och stoppdel och som en enda mesh. Det betyder förstås att de som vill använda bron med fler valv än ett får välja den meda generella varianten. MVH / BL |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Tackar Björn, för dessa fina broar + allt annat Donj material.
Sen vill jag bara informera, att broarna har build 2.0 + att växelklot V har 1.5 Har för mig, att ni ville ha allt material för Donj, tillgängligt på DLS för multikörning så småningom och då måste ni upp till minst 2.7 i build, för att kunna ladda upp materialet där senare. DLS tar inte emot under 2.7 längre.
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
Hej Bengan
Du har helt rätt! vi måste lära oss uppladdning och versionshantering nu. (och skriva engelska drscription texter antar jag). Jag håller på och provar med de äldre vägskydden MVH / BjörnL |
![]() |
![]() |