![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]()
Hej!
Det finns mängder av vägar i alla sorts texturer i Trainz. Så gott så långt. Men det finns inga vägkorsningar till dem. Eller ? De jag har hittat är gamla trotjänare från Trainz 2004-tiden, still going strong även i 2010. Nackdelen är dock att trottoarkanterna är lite höga. Någon som känner till ett bra system där det också finns korsningar som passar? Hälsningar
![]() |
#2 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Hej och Tack Bengan för tipset !
Det är precis de gatukorsningar som jag har (på bilden syns några exempel). Men jag söker efter andra lösningar. Det finns ju många vägar, t.ex. "Gata 2fält 2gc" av chakz0r och "Strasse SWE" av hupfgeign som också syns på bilden. Men jag kan inte finna passande T- och +-korsningar för dessa. Hälsningar
![]() |
#4 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
OK, då är jag med.
Trodde bara att du hade missat en massa korsningar, som Göran (hgkn) har målat om. Tycker inte, att det finns så mycket mer. Än dom du har vissat här, som även korsningar finns med till. Finns några varianter till, men som inte faller mig i smaken. Där hörnen i korsningarna är i 90 grader, utan avrundade hörn. Tomas (chakz0r) har inte gjort några korsningar till sitt paket iallafall. Lite synd, det här med vägar. Att det inte finns någon standard. Ligger på olika höjd och i värsta fall, att man vill para ihop vägen med någon annan korsning, så får man ett haveri och krasch på bygget.
![]() |
#5 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() Hälsningar
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2010
|
![]()
Det är inte lätt att hitta något vettigt vägsystem i Trainz. Själv använder jag ett system som kallas för Yarn, gjort av "maddy25". Men det är gjort för USA, så vägkorsningar och annat har amerikanska trafikljus och stopskyltar.
Men där finns ett Vägsystem som en tysk har gjort. Han heter "klapec". Allt som han gjort till det systemet verkar ha prefixen SD. Jag använder en del av hans staket, och väglinjer. Men har aldrig satt mig in hur hans system kan användas.
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
|
![]()
Har ni tittat på VägSystem 3000, som leoj har utvecklat. Jag vet inte om det löser era problem, men det systemet ser lovande ut.
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
Hej!
Jo, jag har sett diskussionerna om det men ännu inte sett något nedladdningsbart. Systemet i sig verkar väldigt lovande, nästan som ett Trainz i sig, fast med bilar.... Väntar och ser när vår vän Leoj blir färdig med det. Han har ju många projekt på gång samtidigt så han får ta den tid det behöver. Men av bilderna att döma så handlar det fortfarande bara om vägar, inte vägkorsningar. Hoppas det kommer med i sammanhanget. Hälsningar
Benkegbg Är president i Bensland. Ett land där ALLA älskar att åka tåg. Senast redigerad av benkegbg den 2011-06-25 klockan 15:18. |
![]() |
![]() |