![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Hej!
Jag försökte skapa aktivitet från Kristiansand till Oslo, men lyckades inte få att den funka. Det gjorde jag minst 5 gånger utan resultat. Vad kan det bero på? Jag tror det är fel på signalsystemet i Kristiansand. Jag kan ha fel. Ni kan pröva med att skapa aktivitet så får ni se hur det funkar. Edit: Provade med att ta bort några Service som saknar Path och nu funkar Aktivitet. Äntligen!
MVH TOTTE BanByggarna MSTS Rutt Trollhattan 2 RW-Trollhättan och Bergensbanen Beta Bygger RW-Trollhättan Bygger RW-Bergensbanen newS downloadsida Facebook Trainsimulator Sverige Facebook Trainsimulator Norge Senast redigerad av Totte den 2011-03-15 klockan 00:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Hedersmedlem
|
![]()
Jag fick mer problem, så jag tog bort alla filer i 4 mapparna. Sen skapade jag en ny aktivitet från Kristiansand till Oslo. Den funkar bra, men när jag avslutar simmen så får jag felmeddelande till Bill.
Jag provar omplacera signalsystemet i Kristiansand, så får jag se hur den funkar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
Nu funkar allt perfekt! Ingen don´t send to Bill! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2002
|
![]()
Hej!
Jag försökte göra en aktivitet mellan Oslo och Kristiansand med den path som medföljer rutten. Funkar till jag kommer i tunneln mellan Asker och Drammen, där lägger spelet av och återvänder till skrivbordet. Kommer inget felmeddelande. Någon som råkat ut för samma och har något tips ? Hälsar Anders |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Jag hade liknande fel mellan Drammen och Kongsberg och löste det genom att köra "Editorute.bat" som ligger i ruttens mapp. Fungerar det om du kör fritt, eller om du kör annat tåg?
![]()
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Jag har kört pathen Oslo sp4-Drammen i utforska rutten och då verkar det funka v om Drammen. Gjorde en aktivitet med SJ Rc 6 1408 med svarta vagnar avg Oslo 07:11. Edit timetable funkade ok. Men i tunneln mellan Asker och Drammen så slutade spelet att funka.
Vad händer om jag tar bort alla pathen som medföljer rutten och gör nya själv? Hälsar Anders |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Veteran
|
![]()
Tvivlar på att det hjälper att ta bort alla pather, men du kan ju alltid pröva. Då slutar dock alla inkluderade aktiviteter att funka! Men testa att göra som jag föreslog också.
![]()
![]() |
#9 |
Hedersmedlem
|
![]()
Du kan inte ta bort alla pathar. Öppna AE och ta reda på aktiviteter som kräver pathar först och anteckna. Gäller även också Traffic. Sen kan du ta bort vissa paths som inte kräver av aktiviter och traffic.
Eller så kan du ta bort alla filer i mapparna Activities, Paths, Services och Traffic. Sen kan du skapa nytt.
MVH TOTTE BanByggarna MSTS Rutt Trollhattan 2 RW-Trollhättan och Bergensbanen Beta Bygger RW-Trollhättan Bygger RW-Bergensbanen newS downloadsida Facebook Trainsimulator Sverige Facebook Trainsimulator Norge Senast redigerad av Totte den 2011-03-29 klockan 21:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2002
|
![]()
Hei
Har nå prøvd å lagd en aktivitet mellom Oslo og Drammen. Og jeg får ingen feil i tunnelen mellom Asker og Drammen alt fungere OK. Så da vet ikke jeg hva feilen er hos dere.
MVH Jan Kristensen Har bygd Drammen-Kongsberg Har bygd VBSR 1, 2, 3, 4 ruten Klar til Stavanger og Gardermoen, VBSR 5 med hjep fra Bønan Klar til Hamar, VBSR 6 av Bønan Klar til Trondheim VBSR 7 Klar til Bergen VBSR8 |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Veteran
|
![]()
Jag har inte heller några problem... Inte så att du har den gamla versionen av VBSR 4 som det var något fel i? Där fick jag samma fel som du i Lieråstunneln mellan Drammen och Asker och på många andra ställen. Pröva att ladda ner rutten igen från banbyggarna.se!
![]()
![]() |
#12 |
Medlem
|
![]()
Hej!
Har laddat hem rutten igen och skapat en path mellan Oslo och Kristiansand. Verkar funka , kör nu mellan Drammen och Kongsberg. Har en fråga till, dom Norska lok och vagnar som fanns på trainsim.no, finns dom någon annanstans ? Hälsar Anders |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Veteran
|
![]()
Nej, det är ont om norskt materiell för tillfället. Ny version av El18 finns på 3dtog.com tillsammans med några godsvagnar. Allt det norska rullande materialet ska komma upp på banbyggarna inom inte alltför avlägsen framtid, det är iaf vad jag har hört.
![]()
![]() |
#14 |
Medlem
|
![]()
Ok, hoppas det kommer snart. Ett plus med rutten är spårljudet, jättebra ljud.
Hälsar Anders |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Veteran
|
![]()
Ja verkligen bra ljud, jag ska försöka få in något liknande ljud i min rutt till nästa släpp.
![]()