![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
![]()
Ok, heter det växelryggar?
Jag bifogar en enkel skiss här nedan på vad jag menar: växelrygg.jpg Jag klarar av att göra en snygg växel om det är ett spår men hur sjutton gör man för att få en växelrygg snygg? Man måste ju ha en otroligt liten utgångsvinkel på spåret för att det skall se snyggt ut och då funkar ju inte en växelrygg tycker jag. Det tycks också vara värre ju mera detaljerad spåret är - Aurans TS2009 Oak är t.ex. omöjligt att få snyggt medan STWs 891mm går enklare - men att göra en sådan här rygg går inte något vidare... Är det någon som har några tips? Ett spår går som sagt bra, men när det blir flera på rad då får jag problem.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2006
|
![]()
Titta på denna länk:
http://www.youtube.com/watch?feature...&v=b3HD6lZC3XA |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Är det något trick man inte ser i videon? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
|
![]()
"Straighten track", kanske?
![]() |
#5 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Heter det "växelryggar", jag trodde det hette "växelgator", men har säkert fel?
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
|
![]()
Jag gjorde precis som i videon (med "Straighten track") efter vissa moment, och jag fick exakt samma fina resultat. Och det är mycket bra med mina mått mätt, då jag inte är någon landskapsbyggare.