Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > DTG - Train Simulator - Allmänt

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-02-14, 16:30   #1
Micke.L
Tidigare Traindriver94

Reg.datum: Aug 2007
Skicka ett meddelande via MSN till Micke.L
Standard Allt DLC till Railworks för 159,99euro!

Nu finns alla addons till Railworks för 159,99 euro. Man sparar runt 6000 svenska kronor på detta paket. Om man nu är intresserad av allt som finns

http://store.steampowered.com/sub/7282/
Bergslagsbanan V3.0 Under arbete!
Micke.L besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2011-02-14, 16:35   #2
Basse
Medlem

Reg.datum: Jun 2004
Standard

Skulle hellre sett en 50% på alla addons separat för jag vill i alla fall inte ha allt, samt, vill inte riktigt lägga de pengarna på addons även om jag sparar 6000kr på det.
Gammal 2011-02-14, 16:50   #3
Micke.L
Tidigare Traindriver94

Reg.datum: Aug 2007
Skicka ett meddelande via MSN till Micke.L
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Basse Visa inlägg
Skulle hellre sett en 50% på alla addons separat för jag vill i alla fall inte ha allt, samt, vill inte riktigt lägga de pengarna på addons även om jag sparar 6000kr på det.
Dom hade 50% på allt i julas, så det har ju funnits. Jag vill inte heller lägga 1000kr på addons, är inte intresserad av ens hälften av dem.
Bergslagsbanan V3.0 Under arbete!
Micke.L besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-02-14, 16:52   #4
Mazz
Hedersmedlem

Reg.datum: Sep 2001
Standard

När man tänker efter och ser vilka mängder av add-ons RS erbjuder, så om man har sin elaka hatt på sig så kan man få för sig att det finns en medvetenhet att t.ex. inte göra dokumentationen för add-on-byggare allt_för_bra, för då får ju RS själva större konkurrens för de produkter de i nuvarande form lever av... Dokumentationen har ju inte förändrats ett skvatt sedan Rail Simulator släpptes för flera år sen! Släppa RW2 utan kostnad, det är ju hål i huvve tycker jag... säger ju direkt att man avser att tjäna pengar på brittiska add-on-fordon och uppgradering av kärnprogramvaran görs endast om det verkligen behövs... för tjäna pengar måste man annars överlever man inte. Frågan är bara hur...

160 Euro för långa rader med brittiska fordon... tack, men nej tack...

160 Euro för rejält uppdaterad teknisk dokumentation, kontinuerligt och målmedvetet uppdaterad kärnprogramvara, ja tack utan vidare! Om det erbjöds va det ja...

vadå jag butter, nääädå inte alls...

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se

Senast redigerad av Mazz den 2011-02-14 klockan 16:56.
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-02-14, 17:35   #5
Basse
Medlem

Standard

Om det skulle lagts lika mycket tid på utveckling av simulatorn som brittiska addons skulle det vara en förjävla bra simulator kan jag tänka mig.
Om de ska fortsätta med att bara utveckla addons till 90% så kan de väl fokusera lite mer på andra delar av världen än bara England. Jag säger inte att de ska börja bygga svenskt, utan tyskt/franskt/m.m.
Framför allt hellre rutter än olika varianter på "Class 500000"

Under julrean köpte jag WCML och Class... snabbtåget. Var väl ok byggda.
Gammal 2011-02-15, 08:27   #6
Pierre
Hedersmedlem

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Bättre med rabatter på enskilda add-ons, känns lite desperat detta...

Gillar inte heller att dom verkar satsa mer på add-ons än själva simulatorn. Visst har vi fått ett gäng uppdateringar. Men det hade kunnat vara en mycket mycket bättre sim, om dom lagt alla resurser på den!
Gammal 2011-02-15, 18:00   #7
KMW
Medlem

Reg.datum: Feb 2005
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pierre Visa inlägg
Bättre med rabatter på enskilda add-ons, känns lite desperat detta...

Gillar inte heller att dom verkar satsa mer på add-ons än själva simulatorn. Visst har vi fått ett gäng uppdateringar. Men det hade kunnat vara en mycket mycket bättre sim, om dom lagt alla resurser på den!
Håller inte med om det då den krassa verkligheten med räkningar som ska betalas hade inneburit att man fått lägga ned alltihop ifall man inte hade gjort add-ons.
Företaget måste få in pengar för att kunna hålla på så det är bara att acceptera att de gör add-ons.
Sedan håller jag med om att de gärna kunde ha gjort något för kontinentala Europa också och inte bara UK & US.

KMW besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-02-15, 18:16   #8
Mazz
Hedersmedlem

Reg.datum: Sep 2001
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KMW Visa inlägg
Håller inte med om det då den krassa verkligheten med räkningar som ska betalas hade inneburit att man fått lägga ned alltihop ifall man inte hade gjort add-ons.
Företaget måste få in pengar för att kunna hålla på så det är bara att acceptera att de gör add-ons.
Sedan håller jag med om att de gärna kunde ha gjort något för kontinentala Europa också och inte bara UK & US.

O ja, håller med 120%, det jag syftar på är att jag själv skulle mycket gärna betala för uppdateringar och verkligen för nya utgåvor. Självklart måste en utvecklare ha in pengar för att inte bara överleva, utan även utveckla sig. Rimligtvis skulle en sådan affärsplan där man mer tydligt tar betalt för sin kärnprogramvara få avsättning från betydligt fler köpare på den internationella arenan än vad brittiska modeller gör. Även den delen blir ju mättad så småningom, då det dels blir många redan byggda av RW själva och dels faktiskt kommer fram modeller från andra håll. Då gäller det att fundera på hur man ska få in tillräckligt med pengar i verksamheten...

Min ståndpunkt är att dom är dom enda som kan utveckla sin egen programvara. Makalöst att inte ta betalt för det, på en marknad där dom inte har konkurrens. Modeller kan vem som helst göra, varför ska man konkurrera på det området då?

Har inga problem med att ett tågsim-företag tjänar pengar, tvärtom. Tjänar dom bra blir det roligt för dom att gå till jobbet och då utvecklas kärnprogramvara väl... I min ideala värld är det i alla fall så...

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-02-15, 21:02   #9
svenolov
Medlem

Reg.datum: Apr 2004
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Mazz Visa inlägg
.....
Min ståndpunkt är att dom är dom enda som kan utveckla sin egen programvara. Makalöst att inte ta betalt för det, på en marknad där dom inte har konkurrens. Modeller kan vem som helst göra, varför ska man konkurrera på det området då?
.....
Dom tycker väl att deras egna mjukvara är bra som den är. Och att dom har hittat ett enklare sätt att tjäna pengar på.

I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse).
svenolov besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-02-15, 22:43   #10
Pierre
Hedersmedlem

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Jag har då väldigt svårt att tro att det enda som håller företaget uppe, är att dom släpper add-ons. Då borde dom väl satsat mer på amerikanska, tyska och kanske även japanska marknaden!?

Jag ser inget fel i att dom släpper payware add-ons, men är rädd för att det går ut över att vidareutveckla simulatorn...som jag tycker har en hel del brister än!
Gammal 2011-02-16, 02:57   #11
Basse
Medlem

Standard

Vet inte om någon läste detta: "RailSimulator.com today announced that from Tuesday February 15th, 2011, the company will no longer sell add-ons produced by Iron Horse House(IHH) via the Steam shop. RailSimulator.com CEO Paul Jackson said, ‘We have greatly enjoyed our relationship with IHH, but our companies are growing and developing different objectives. It is time for us both to move on and build on our successes."

Saxat från RS.com , vad det betyder för framtiden återstår att se.

Dessa går alltså inte längre köpa från Steam:
CLASS 56
BIG BOY
CLASS 20
CLASS 45
9F

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:17.