![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
Har drabbats av många problem med 2009:an. Saker som laddats in och installerats bara försvinner, Surveyor stundtals instabilt etc etc.
Nytt grafikkort installerat (kostade 1.000 kr!), ramminnet utökas i dagarna till GB (500 kr!). Tjafset kan ju bero på CPU:n. Har 1,8 GB när 2 GB krävs. Frågan är; kan man lätta på "trycket" genom att ta bort 2006, som också är installerat. Självklart kan jag ju ta bort 2009 - men då försvinner det inköpta Rc1 och F-loket. Det känns inte bra. Nils Blid |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
Hej.
Det hjälper nog inte att ta bort TRS2006, eftersom att det är två olika program som inte körs sammtidigt, och därmed inte kan "tjuva" datorkraft av varandra. Fungerar själva körningen med tågen bra, eller "hackar" det mycket, typ att bilden stannar upp? Just dom sakerna kan vara relaterade till att cpu, minne & grafikkort inte är tillräckliga. Tycker att du ska prova att reparera databasen först av allt och se om det hjälper.. Öppna Content Manag. och klicka längst upp till vänster (se bild) och välj "Quick Database Repair". Sen är det ingen fara med loken, dom kan alltid installeras på nytt om så skulle behövas.
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
Att ta bort 2006 hjälper nog inte - det har jag tänkt mig. Jag har scannat. Något fel är det,men det får jag väl leva med. Jag har installerat ditt lok Z 65 524. Det gick bra, men, tyvärr, det gick inte att sätta loket på plats.
Men dina fina grusväger fungerar - och det hurrar jag för. Just nu bygger jag BJ i Dalsland. När jag var 15-16 år (alltså för 50 år sen) fanns det bara några kilometer asfaltväg; genomfartsvägarna i Åmål och Mellerud. Har för mig att det är du som gjort två snötäckta stationshus. Har bläddrat igenom 27 sidor downloads, men uppenbart missat dem. Finns husen utan snö? Dom är som klippt och skurna som stationshus i både Åmål och Mellerud. Tar man dessutom bort de små flyglarna får man de små stationshusen på köpet. Tegel är byggnadsmaterialet. Har du dessutom några tips på var man hittar alla svenska hus (som finns på massor av bilder) och svensk flora överhuvudtaget. Dit gräs f ö; har du gjort strå för strå...? Nils Blid |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]() Citat:
Sen om du laddar ner Sv.Tåg-skivorna från http://www.banbyggarna.se/ så finns orginalet till Z65-loket (det behövs för att alla ommålningar ska funka), dessutom finns det massor av svenska hus och en hel massa annat svenskt godis på dom.
![]() |