![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Hej! Jag var i Gävle och körde X2000-simulatorn på järnvägsmuseet där för några månader sen. Simulatorn använder MSTS men en rutt som jag inte kände igen. Jag frågade här på forumet och fick svaret att det var en rutt som hette typ "VHJ" som var baserad på USA1 "Northeast Corridor". Denna rutt fanns tydligen för nedladdning för länge sedan men försvann av någon anledning. Men jag tycker att det verkade vara en rolig rutt, helt i min smak med hög STH och dubblespår, så den skulle vara rolig att ha. Någon som har den som skulle kunna skicka den? Det skulle verkligen vara kul att ha den där rutten...
![]()
![]() |
#2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
Rutten som heter VHJ (Västerköping - Helsinghamn) färdigställdes av Magnus E och är dryga 21 mil lång. Det finns även en förlängning av rutten i form av CHJ - VHJ, som ger ytterligare 12 mil bana att köra på.
VHJ låg på Banbyggarnas server, men upptog majoriteten av det överskridna utrymme som Banbyggarna hade tillgång till och togs därför ner för att inte Banbyggarna skulle åka på ökade kostnader som en uppgradering skulle innebära. Detta är för ett antal år sedan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Veteran
|
![]()
Ok, då vet man lite mer... Borde inte rutten gå att lägga upp på tex train-sim.com annars? Där är det ju fritt med storleken och så.
![]()
![]() |
#4 |
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
|
![]()
Skulle nog vara roligt med den rutten.
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Veteran
|
![]()
Ja, det vore kul med den rutten... Ang. X2000-simulatorn, så visst finns den kvar. Det kostar 5 kr för 5 minuter.
![]()
![]() |
#6 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]() Citat:
![]() De tre 5-orna som jag ibland tar fram står för; "5 kronor, 5 minuter, 5 år" I simulatorn finns även KMJ 3.1 deluxe installerad, med vår gode medlem Hawks tillåtelse, men den kommer bara fram vid "finare" tillfällen då den inte är lika lång som VHJ och behöver då startas om oftare. Fortfarande så på de stora evenemangen, såsom järnvägsmuseidagen eller liknande, så går simulatorn väldigt mycket och inte sällan är det kö till den. Då kan även VHJ behöva startas om 3 till 4 gånger under en dag. Senast redigerad av Mazz den 2009-12-04 klockan 17:07. |
|
![]() |
![]() |