![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2007
|
![]()
Hejsan alla forum läsare.
Jag har verkligen två stora problem, det är med explorer.exe och McAfee Total Protection 2008. explorer.exe När jag vill göra något på datorn, eller öppna/starta ett fil (.exe-fil), då börjar hela datorn hänga säg, ibland är det bara mappen, där filen ligger hänga säg... Men varför? Ibland kan jag inte alls göra någoting åt det. Liksom jag har haft datorn i 5 månader, och det är ju aldelles ny. McAfee Ibland får jag upp en meddelande där det står (your computer is not fully protected. Fix It Now!) Men när jag sedan fixar det, efter ett tag så får jag den upp igen. Vf? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Hej!
Använd Vindows update. Start/Vindows update och sen sköter den självt. Virus, har du betalt programmet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Hedersmedlem
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Utan om explorer.exe, som styr desktoprn, och meny raden där man har msn, internet osv. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() Låter som något spyware har kommit in i din dator. Formatera disken är ett alternativ, förmodligen det enklaste av dem. Att fixa explorer.exe är inte att leka med om du vill ha kvar en fungerande dator.
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Men finns det något sätt att bli av med viruset? Själv använder jag McAfee, men den hittar inga virus/Spywares. Scannar varannan dag. Senast redigerad av Romet12 den 2009-11-29 klockan 14:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
Använder du Vista bör du skita i ett antivirusprogram då Defender sköter sig mycket bra (iaf hos mig).
Du fick en recovery-CD/återställnings-CD när du köpte datorn, den skall du sätta in och starta om datorn och trycka F12 (oftast) så du kommer in i Boot-menyn. Välj boot from CD och sedan kommer du in i recoveryprogrammet. Följ instruktioner därifrån.
![]() |
![]() |
#9 | |
Medlem
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Hedersmedlem
|
![]()
Hej!
Va knepigt! Undrar om du har kvar den viktiga dll-filen Rundll32? Om inte, så funkar inte datorn. Jag fick E-postlurendrejer om att ta bort Rundll32 några gånger för antal år sen. Har du kvar den, så kan jag inte hjälpa dig än Schulz förslag.
MVH TOTTE BanByggarna MSTS Rutt Trollhattan 2 RW-Trollhättan och Bergensbanen Beta Bygger RW-Trollhättan Bygger RW-Bergensbanen newS downloadsida Facebook Trainsimulator Sverige Facebook Trainsimulator Norge Senast redigerad av Totte den 2009-11-29 klockan 20:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Nu rensade jag hårdisken... Ska se om något mer händer. Senast redigerad av Romet12 den 2009-11-30 klockan 09:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Medlem
|
![]()
Ok, nu kommer en annan fråga. Ville inte starta en ny tråd för det här, så jag fortsätter på samma tråd.
Det e så här att jag har en dator som ser ut så här: Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Medlem
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2006
|
![]()
Ja, jag ser inga hinder för 64-bit Win 7 med de specarna. Quad-processor och 4 GB ram borde räcka.
|
![]() |
![]() |