![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: May 2005
|
![]()
Har modellerat lite och knåpat ihop en busskur.
Tanken är väll att det skall likna de busskurer vi har i Stockholm. Konstaterade dock att alla detaljer inte syns i trainz, därav tanken att göra om framförallt stolparna för att minska filen. Allternativt ändra texturen på stolparna så att deras rätta form syns i trainz. Senast redigerad av Berke den 2012-01-12 klockan 18:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
|
![]()
Ser bra ut! Fast det finns redan såna på någon av svenska tåg-skivorna, de gröna.
Får jag fråga hur du fick till taket, det har jag svårt med. (Har provat själv) Antar att du använder Gmax? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Medlem
|
![]() Citat:
För det första så bygger jag mina modeller i sketchup och konverterar dessa till 3ds. så att jag kan öppna dem i gmax. Tycker sketchup har smartare och enklare verktyg än gmax. Taket är simpelt extruderat i flera omgångar från den form jag utgick ifrån. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Här kommer en längre version som jag hade tänkt använda till spårvagnsplattformarna i min rutt.
Senast redigerad av Berke den 2012-01-12 klockan 18:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Ser bra ut.
![]() Gör inget, att det finns ett par redan, utav dom två. Alltid bra med lite variationer.
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Arbetar just nu med att göra nightmode på modellerna. Skulle vilja ha ett sken på marken ungefär som en gatulampa, men har inte listat ut hur man gör det ännu. Har även några olika varianter på gång som jag visar. Om det är någon särskild variant ni skulle vilja se så kan jag nog fixa det med
![]() Senast redigerad av Berke den 2012-01-12 klockan 18:47. |
![]() |
![]() |