Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Off-topic

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-05-02, 22:06   #1
kpf93
Medlem

Reg.datum: Mar 2009
Standard Måla om flygplan?

Någon som vet hur man kan måla om flygplan i FSX? om någon vet, är ni intresserade att måla åt ett flygbolag?
kpf93 besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2009-05-03, 09:27   #2
Bombardier Train
Tidigare Ruben

Reg.datum: Oct 2008
Standard

Kanske går, om målningarna slutar på tga. för då kan man öppna dem i TGATool och sedan målaom dem i Paint. Men det går förmodligen inte om de inte slutar på tga. så kontrollera det, via tex Utforskaren först.

Bombardier Train besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-05-03, 09:51   #3
korvtiger
Medlem

Reg.datum: Jan 2008
Standard

Har FS2004 och där går det bara att öppna vissa texturer som ligger i bmp-format. Men det finns ibland att man kan ladda ned ett paint kit som gör att man kan göra ommålningar.

http://www.projectopensky.com/downloads-index.php
Har bra med paintkit till sina snygga flygmodeller även om de flesta flygbolagen finns som textur redan.
Gammal 2009-05-03, 15:32   #4
bönan
Veteran

Reg.datum: Jul 2008
Standard

Man behöver ett speciellt program för att måla om, som jag tyvärr inte minns namnet på. Man kan ÖPPNA filerna i paint och måla, men när man sparar blir planet bara grått. Paint gör något med filerna som gör att FS inte kan läsa dem.

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora
bönan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-05-03, 22:21   #5
sealpower
Medlem

Reg.datum: Oct 2007
Skicka ett meddelande via MSN till sealpower
Standard

Måla om i FSX är bland det lättaste man kan göra, men lätt svårt att förklara om man inte har någon som helst pedagogisk förmåga.

Om det inte är något överkomplicerat som ska göras så tar jag mig gärna en titt på det, behöver en anledning att damma av FSX
Gammal 2009-05-04, 18:15   #6
kpf93
Medlem

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sealpower Visa inlägg
Måla om i FSX är bland det lättaste man kan göra, men lätt svårt att förklara om man inte har någon som helst pedagogisk förmåga.

Om det inte är något överkomplicerat som ska göras så tar jag mig gärna en titt på det, behöver en anledning att damma av FSX
Haha..

Försökte med några guider på Youtube men gick ej något vidare.
Men det är så att jag och en kille har ett viruellt Bolag och vill ha egna målningar. Vi ska satsa stort på detta men då krävs lite omålningar osv. A du fattar, Hoppas verkligen du hade kunnat hjälpa oss. Det hade vart en bra hjälp på vägen!

kpf93 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-05-04, 18:36   #7
Daniel
Medlem

Reg.datum: Nov 2005
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bönan Visa inlägg
Man behöver ett speciellt program för att måla om, som jag tyvärr inte minns namnet på. Man kan ÖPPNA filerna i paint och måla, men när man sparar blir planet bara grått. Paint gör något med filerna som gör att FS inte kan läsa dem.
DXTbmp?
Gammal 2009-05-04, 18:53   #8
bönan
Veteran

Reg.datum: Jul 2008
Standard

Just precis, så hette det! Jag har det installerat, men har aldrig tagit mig för att måla något då jag alltid hittar planet jag söker på någon sida...

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora
bönan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-05-04, 19:09   #9
sealpower
Medlem

Reg.datum: Oct 2007
Skicka ett meddelande via MSN till sealpower
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kpf93 Visa inlägg
Haha..

Försökte med några guider på Youtube men gick ej något vidare.
Men det är så att jag och en kille har ett viruellt Bolag och vill ha egna målningar. Vi ska satsa stort på detta men då krävs lite omålningar osv. A du fattar, Hoppas verkligen du hade kunnat hjälpa oss. Det hade vart en bra hjälp på vägen!

Just say the word...
Jo, kan väl försöka ge ett handtag på ett eller annat sätt, ska själv börja ta upp FSX igen och måla flygplan kan alltid vara trevligt. Vad är det exakt för hjälp ni behöver? En genomgång av hur man gör (vilket jag är rätt dålig på... pedagogik *hurr*) eller bara någon som gör jobbet? (vilket jag är destu bättre på)
Gammal 2009-05-04, 19:27   #10
kpf93
Medlem

Standard

Hade gärna viljat lära mig samtidigt. Men vi kan snacka via MSN så kan du förklara så får vi hoppas att det funkar. Du kan gärna få vara med i bolaget om du så önskar. HAde vart roligt med fler som jobbar

Kontakta mig på krillee-@hotmail.com

Tack
kpf93 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:42.