![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
|
![]()
Alla ni som har flera versioner av Trainz är välkomna med era synpunkter (bu och bä) här.
Fråga: Varför föredrar du en viss version av Trainz? Är det för att ... ?
svenolov I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse). Senast redigerad av svenolov den 2009-03-27 klockan 01:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
|
![]()
Med risk för att bli utskrattad nu så använder jag trs2004 för att jag är osäker på hur jag ska gå tillväga för att få över allt material som jag har installerat. Dessutom känner jag mig väldigt hemma med 2004, tilläggas ska kanske göras att jag är student (fattig sådan) och inte har råd att köpa den dator jag vill ha. Jag har prövat 2006 och tycker det är bra men som sagt det föll på att jag inte visste hur jag skulle flytta material mellan spelen.
Skulle jag kunna köpa ny dator och hade tillräcklig kunskap för att föra över det material jag har installerat skulle jag självklart byta upp mig till en senare version. Jag känner att det finns vissa brister i 2004 vilka verkar vara åtgärdade i ts2009. Men jag misstänker även att min gamle trotjänare till dator (bärbar eftersom jag måste kunna flytta den till och från skolan) skulle säga upp sig om jag försökte installera 2009. Vet inte om det var svar på frågan, men nu fick du mitt livsöde iaf ![]() //H |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
STW-member
|
![]()
Jag växlar mellan 2004 och 2009. 2006 kör jag sällan. Det är inte helt lätt att flytta content från t ex 2004 till 2009. Content Manger 2 i 2009 är verkligen kass. Den gör iofs sitt jobb men felmeddelandena är fullständigt obegripliga. Som gammal programmerare är jag van vid att när det står error så är det fel. Står det warning så får man se upp och står det info så är det information. I CM2 får man väldigt många errors men ändå dyker content upp i spelet. Däremot kan man åka dit på en warning. ?! Jag har säkert hundra objekt som jag importerat i CM2 som är röda (error) men som ändå går att använda. Gula (warning) har jag tappat räkningen på. Om man ideligen får falska fel kan man inte själv veta vilka som är fel-fel och vilka som är fel-inte-fel. Jag har skrivit till Auran och bett dem (i rätt skarpa ordalag) att fixa CM2.
![]() |
#4 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Hoppar mellan TRS2004 och TS2009.
Jag föredrog TRS2004 framför TRS2006. Det berodde på, att cmp allt för ofta hängde sig och tog allt för lång tid på sig, för att uppdatera databasen för mig. Tycker att TS2009, fungerar betydligt mycket bättre på den punkten. Men som Janne skriver. Allt för mycket, rött och gult. Ändå mycket matrial som fungerar. Så man vet varken ut eller in. Men detta blev man ju van vid, redan med TRS2006. Så för min del, så blir det nog allt mer TS2009. Då jag tycker, att det är en betydligt mycket större skillnad än mot TRS2004 och dom problemen som jag hade med TRS2006, har jag knappt märkt av i TS2009. Det som retar mig mest, just nu med TS2009. Är att screenshotsen blir i jpg och inte i tga. Tyckte först, att det var kanonbra att det blev jpg. Men har ändrat åsikt på den punkten, bildkvalitén är rent ut sagt, förjävlig.
![]() |
#5 |
STW-member
|
![]()
Det där har jag inte riktigt förstått vitsen med, att byta från tga (loss less format) till jpg som aldrig kan bli lika bra som tga.
![]() |
#6 |
Tidigare Krille400
Reg.datum: Oct 2004
|
![]()
Jag använder TRS2004 p.g.a. att jag helt enkelt är väldigt nöjd med den.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Gissningsvis det att JPG är komprimerad och tar många gånger mindre plats. Dels också för att flera program stödjer JPG än TGA.