![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2006
|
![]()
Finns det någon RC6 som har maxhastighet på 160km/h? Dom tidigare har bara haft ~135km/h.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Alla RC6 och RC3 har STH 160 km/h. RC1, 2, 4, och 5 har STH 135 km/h. RC7 hade STH 189 km/h. RM har STH 100 km/h. Men varför frågar du om detta i trainzforumet?
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Jo detta är jag oxå medveten om men frågan var den om det finns till Trainz så man kan ladda ner. Förlåt om jag va otydlig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Jaha, du menar ett RC6 som kan uppnå 160 km/h? Jag har aldrig lyckats med det. Har testat flera olika lok och inget klarar mer än 138 km/h med 5 vagnar. Jag är säker på att det går att fixa, men jag kan inte så mycket om Trainz. Någon annan kan säkert fixa det.
![]()
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2007
|
![]()
Om du kör i Cab Mode håller den 160 km/h. Om du kör Dcc Mode så ligger topphastigheten på 135-137 km/h.
Men vadfasen, körde nyss Rc6 och jag kom bara upp i 135 i Cab Mode. Var stensäker på att jag kört snabbare än så med Rc6. Har iofs inte kört tåg i Trainz på säkert 2 månader men ändå ![]() Senast redigerad av Julian den 2009-03-03 klockan 19:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2006
|
![]()
Nix, alla Rc-varianter i spelet går bara upp till 135-137 oavsett körmetod. Om man däremot ändrar i configen för enginespecen borde det gå att komma upp i 160.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2007
|
![]()
Det ska jag direkt fixa!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
Om någon lyckas ändra configen så att den går i 160km/h så få ni gärna skriva det här så att fler kan ta del av det
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2006
|
![]()
Jag lyckades med det, men det var på tok för krångligt för att jag ska kunna förklara det ordentligt. Jag ändrade i enginespec på original-Rc4:an. I korta drag så var jag tvungen att höja talet på maxspeed från 38 till 46 (enheten meter/minut) samt att ändra i throttle-power för att loket ska kunna accelerera upp dit. Det sistnämnda är mycket bökigt och är inget jag rekommenderar en ovan att göra.
|
![]() |
![]() |