![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2007
|
![]()
Har ett problem med CMP. Varje gång jag lägger in nåt nytt och trycker på knappen "Launch Trainz and commit changes" eller liknande så kommer Trainz igång. Dock så hänger sig spelet i den första laddningsmenyn, och sen händer inget mer.
Om jag går ut i Windows och stänger av CMP så kommer jag in i Trainz, men då kommer naturligtvis inte mitt custom content med. Har väntat flertalet timmar ett par gånger utan att något har hänt. Det verkar inte spela någon roll om jag lägger in exempelvis ett lok eller allt som finns på Svenska Tåg-skivorna. Misstänker att datorn jag sitter på nu har ett finger med i spelet, på grund att dess prestanda. Tänkte mest höra om någon annan har samma problem, och om det finns nån "universallösning" som uppdatering av drivisar eller liknande. Kör den Trainz-version som kom från skivan, dvs ganska gammal, på Windows Vista Ultimate 64bit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Jag kör på Windows XP och har samma problem men för mig funkar det ibland, ganska ofta faktiskt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Medlem
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2005
|
![]()
Hej! jag kör med vista home 32bit orginal plus att man har den senaste directX +dom nyaste till grafikkortet.har du kört in uppdateringen för trainz 2006 den heter SP1 det ska du göra innan du installerar tilläggspaketen t.ex
trainz 2004 o trainz 2005.vilken trainz kör du ? jag kör trainz 2006+SP1 uppdateringen John |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Det är 2006 jag kör, ej Sp1. Ska dock skaffa ny dator snart så tänkte ge mig till tåls och se om det fungerar bättre där. Dock ska jag vara noga och se till att jag har alla nya drivrutiner. Återkommer om problemet kvarstår.
![]() |
![]() |
![]() |