![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Tidigare Ugglan_1
|
![]() Konstruktiv önskas
![]() Min telefon har nu varit trasig i tre veckor ![]() ![]() Sedan började jag övningsköra för första gången den 12 januari ![]() ![]()
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
En fråga bara. Använder du Photoshop när du förminskar dina bilder?
Ser ut som du använder Paint, som förminskar väldigt dåligt (genom att trycka ner allt i ett paket ungefär). Skärpan på bilden med mobilen är inte heller så bra, testa att skärpa upp den i PS, genom att välja "Skärpa" alt. "Kantskärpa"+"Skärpa". Hoppas det kan hjälpa dig lite. ![]()
![]() |
![]() |
#3 |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]()
Är jag smått blind med för hög skärmupplösning eller är det du som har skarp syn/fel på synen Schulz?
![]() Det med att skärpa bilderna går ju men inte för mycket för då blir det jobbigt att kolla på bilderna skulle jag säga, med tanke på att de ska va lite 'mjuka'? Gillar Övningskör bilden bättre för skärpan känns ok placerad, mobiltelefonbilden tror ja du vinner på att ha skarpt papper(mobilräkning? ![]() Trevliga bilder i vilket fall som, kul att du testar lite annorlunda motiv och experimenterar, fortsätt så! ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Tidigare Ugglan_1
|
![]() Citat:
EDIT: Tack även Olaf för dina uppmuntrade ord... ne det e väl inte en mobilräkning.. det är bara ett papper som låg där:P men man kan gärna se det som en mobilräkning ![]()
Jag vill ha all form av kritik, både teknisk och konstruktiv kritik Senast redigerad av Jared den 2008-01-28 klockan 20:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() Kan ske ett missförstånd här dock. ![]() Mjodå, lite skärpa skadar inte på mobilbilden, självklart inte mer än ett lager skärpa eller kantskärpa. Sen tror jag inte telefonen fungerar? Inte fullt så möjligt att ha på den om det är fel på strömöverföringen från batteriet eller helt och hållet ett batterifel. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]() Citat:
![]() ![]() Ang. namnet så är det väl så att texten skrivs innan förminskning(borde göras efter för o bli snyggast) fast för att vara ärlig tänkte jag inte på texten nämnvärt då jag undviker att kolla på bildtexterna. Att telefonen är sönder just nu hindrar ju inte att han tar en liknande bild med telefonen igång när den fungerar igen.(har själv har två sprickor i skärmen och fick hutlös faktura på reparationen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Tidigare Ugglan_1
|
![]() Citat:
![]() |