![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
ja , det är sant , jag har börjat måla på ett litt tmy i tgoj´s färger o jag behöver lite foton före jag är färdig , gärna på nu,ret , logon o tgoj namnet , säg gärna vad ni tycker , jag vet att det är lite finarbete kvar före jag ska fråga han som gjorde den om jag får ge ut den i dena ommålning
![]() ![]() Senast redigerad av Marcus Gustavsson den 2009-11-24 klockan 17:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Tidigare v10
|
![]()
Någon som vet hur jag målar bogierna gråa o målar dom gröna fläckarna på taket gråa ?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Boggierna hittar du nog i en annan mapp.
Kolla upp i configen efter kuidnr. på boggien och leta reda på den. Själv skulle jag sedan ta en kopia på mappen och byta ut kuidnr. till mitt eget som boggien har och sedan skriva in detta nummer i configen för loket. Sedan börja måla om boggien. Annars kommer boggierna vara gråa eller i den färgen som du målar om dom i, även på orginalloket. Dom gröna fläckarna på taket. Där får du nog prova dig fram, genom att måla dig fram med lite olika färger i det gröna och hoppas på att du hittar rätt punkt för dessa saker. Har du otur, så kan dom vara mappade mitt i det gröna. Så att det blir en grå fläck på sidan eller fronten eller var nu mappningen av dessa saker ligger någonstans. EDIT: Ett litet tips till. Öppna någon av mina ommålningar av RC TGOJ eller ta en bild av Ma:n och sug upp den gröna och blåa färgen med verktyget (som jag nu inte kommer på vad det heter.) Så får din ommålning av TMZ ungefär samma färg som dom andra TGOJ loken.
Bengan Senast redigerad av Bengan den 2007-07-25 klockan 15:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Tidigare v10
|
![]()
tack så mycet bengan , om du inte har något i mott det så lånar jag nog en logga av dig med
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#6 |
Tidigare v10
|
![]()
Jag har arbetat lite på loket i eftemidag o deta blev resultatet , hoppas någon gillar det
![]() Senast redigerad av Marcus Gustavsson den 2009-11-24 klockan 17:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Tidigare TriQz
Reg.datum: Nov 2006
|
![]()
Vekligen snyggt...
![]() Ser fram imot att köra den... ![]() Den du visade på sista bilden är lätt bättre än den första versionen... ![]()
![]() |
#8 |
Tidigare v10
|
![]()
Tack så mycket , jag måste bara klura ut varför linijerna på sidan av loket inte blir likadana hur mycket jag ens försöker , anars är det bara plogarna kvar o svar från manen som byggde loket sen är det nästan färdigt , dom gröna signalhornen går ej göra något åt , inte som jag kan iaf
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Tidigare TriQz
Reg.datum: Nov 2006
|
![]()
Linjerna kanske är likadana lr dvs att de är på exakta korrekt plats...
Det är bara att bilden kanske inte kan visa det..
![]() |
#10 |
Tidigare v10
|
![]()
jag ahr nu arbetat lite på linijerna o hoppas att det ska bli bättre , jag återkommer med bilder om ett par minuter
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Månadens bild - Aug 2005
|
![]()
![]() |
#12 |
Tidigare v10
|
![]()
annat tågbolag
![]() ![]() Senast redigerad av Marcus Gustavsson den 2009-11-24 klockan 17:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Tidigare v10
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |