![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Senior Member
|
![]()
Vilka filmer finns merän "Final run" som handlar om ett tåg sombörjar skena...finns det andra filmer som bara handlar om tåg som då "Final run"??
Mvh:Trigger |
![]() |
|
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
Det finns ju Runaway Train, om några som rymmer från fängelset och hamnar på ett skenande tåg...
- You're an animal - Worse, I'm a human! En replik ur filmen... Jonas M. Bobjörk ![]() "You´re old enough to kill, but not for voting" http://www.bobjork.nu/download/msts/ |
![]() |
![]() |
#3 |
Senior Member
|
![]()
Atomic Train!Handlar om att en atom bomb blir plasserad på ett tåg där bromsarna slutar fungera och tåget skenar iväg mot en stad som drabbas av panik men det fixas så att tåget spårar ur före staden och sedan smäller det och sedan handlar den mest om människors öden i den drabbade staden!Det är en ganska lång film ca 4 timmar om jag minns rätt!
![]() /Johan |
![]() |
![]() |
#4 | |
Guest
|
![]() Citat:
____________________ ![]() Med vänliga hälsningar Lukas Nilson www.s-klass.cjb.net |
|
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
På tv4 har jag för mig att filmen har gått som en serie i 4 delar. (Har jag rätt då?)
MVH Dson i Sandviken. Vd för VMTAB |
![]() |
![]() |
#6 |
Senior Member
|
![]()
Ja Dson, Du har rätt.
Och den var mycket bra tyckte även jag. MVH Macley Om du tittar in på: http://hem.passagen.se/mikaelrosen/ Skriv gärna i min gästbok ![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Senior Member
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Lokförare
|
![]()
Hallu!
Sen har vi ju Money Train...om penningtåget i New Yorks (rätta mig om jag har fel) tunnelbana! Mvh//ChristofferLokf.VBK-Tåg och Svenska Virtuella Tågledningen. ![]() *o då, då såg jag monstret med de lååånga vita tänderna...* Edited by - Mulle on 14 October 2002 21:32:04 |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Det var nån dokumentär på 4:an för kanske 1 månadsen om tågolyckor i USA....
Mvh DJTimboy Vd ![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Senior Member
Reg.datum: Jul 2002
|
![]()
Min favoritfilm är nog betydligt äldre, Buster Keatons film The General (Så går det till i krig) är en klar höjdare.
BK spelar en lokförare för sydstaterna under amerikanska inbördeskriget. Nordstatsspioner stjäl hans älskade lokomotiv, The General, och jakten på den förlorade dyrgripen är i full gång! Han har även gjort en till film med järnvägstema, The Railrodder, där han åker tvärs över den amerikanska kontinenten på en dressin, men den har jag tyvärr aldrig sett. // Ferengi |
![]() |