![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2002
|
![]()
Någon som provat att köra flera Ybo6 sammankopplade? Skulle vara bra att få tips om varför släp/nr 2 syns så långt bort.
Limfront och limback finns med i Gmaxfilen och sitter på rätt avstånd, det har jag kollat 50 gånger. Har bytt ut dem med nya. Blir ändå fel. Hälsningar Kalle
![]() |
#2 | |
Medlem
Reg.datum: Mar 2005
|
![]() Citat:
Det kanske inte är rätt att ställa min fråga riktigt här men jag har inte kommit så långt att jag kan koppla flera enheter ännu. Det gick bra att ta hem och committa CAB:en i 2006 men när jag sedan placerade YBo6 på spåret så kom jag inte in i hytten. På andra försöket att placera ut rälsbussen ser jag YBo6 i loklistan men ingen bild och det händer inget alls denna gång. Rälsbussen tycks ha gömt sig någonstans där jag inte hittar den. Därmot så kan jag sätta ut Y7SBmvSing, GSJ, och köra obehindrat med den gamla hytten. Skall man gå in och ändra i configfilen för att byta ut hytten? Du får ursäkta mina dumma frågor men jag är inte så hemma på hyttbytarproceduren. Mvh, Håkan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Nu har jag lagt in hytten igen med CMP med ett litet annorlunda resultat. Jag hittar nu både den orangea och blå rälsbussen och kan placera dem på spåret, men nu har båda blivit av med sina avgasrör och motorer så de går inte att köra.
Hälsningar, Håkan |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Hej Håmacon
Kan inte hjälpa dig med ditt problem. Jag har inte 2006 så jag vet inte hur det fungerar med det. Har bara hört att det kan uppstå vissa problem med en del ting i 2006 som bara tycks fungera i trs2004. Kalle
![]() |
#5 | |
Medlem
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2003
|
![]()
Har du ändrat kuid nummret både uppe och nere i config-filen.
Alltså glöm inte kuid-table listan.
![]() |
#7 | |
Medlem
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
Hej Fredrik
Såg att du var här på forumet. Vet du eller har du något tips om felet med limfront och limback i caben på Y7? Hälsningar Kalle
![]() |
#9 |
Tidigare Arvid Nilsson
|
![]()
Har du läst igenom configen ordentlig?
Du kan ha glömt någon " eller stavat fel. Det har varit problem för mig i trainz.
![]() |
#10 |
Medlem
|
![]()
Hej Arvid
Tack för tipset. Tänkte den gamle räven Fredrik skulle höra av sig om problemet fast han kanske går bet på det trots sina kunskaper om 3d bygg i trainz. Skickar en kopia på configen här. Kolla om du kan se något fuffens med den och hör av dig i så fall. Själv kan jag inte upptäcka något just nu. Hälsningar Kalle kuid <kuid:78090:55102> mesh "Y7 cab_Interior.pm" camera 0,0,0 cameralist { camera0 1.25,0.56,0,3,0 camera1 1.25,-1.62,0,-0.75,0 camera2 1.03,-6.27,-0.15,-0.35,0 camera3 -1.03,6.27,-0.15,2.85,0 camera4 1.28,6,-0.15,3.35,0 } cameradefault 2 attachment { } obsolete-table { } description "Y7 cab_Interior" trainz-build 1.5 category-class "AC" category-region-0 "SE" category-era-0 "1980s" asset-filename "Y7 cab_Interior" username "Y7 cab_Interior" author "Karl-Arthur 'LokKalle' Hyllman" organisation "Kalles Lokverkstad" contact-email "" contact-website " " license "!" kind "interior"
KAH Senast redigerad av LokKalle den 2006-11-24 klockan 17:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
|
![]()
Jag har raderat mitt inlägg själv då jag insåg för sent att jag inte hade rätt svar!
Ignorera detta meddelande!
svenolov I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse). Senast redigerad av svenolov den 2006-11-24 klockan 18:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Jag hoppas också att någon annan hakar på den här tråden, så vi får den hytt som vi alla har längtat efter. Tack vare din hytt har jag blivit inspirerad igen att fortsätta med TRS och håller på att packa (slå in) lite julklappar till er alla, som kommer lagom till jul.
svenolov I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse). Senast redigerad av svenolov den 2006-11-28 klockan 23:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Medlem
|
![]()
Jag körde en Y7:a nyss, med den nya cab:en designad av dig Lok-Kalle (en STOR eloge till dig Kalle, du som har de absolut bästa och snyggaste svenska vagarna till TRS!).
När jag kom till en tvär kurva vid Hedebo avverknigsplats och jag fick både träd och grenar i ansiktet (jag vet ju att jag sitter 6 m framför hytten, men ändå). Av ren självbevaresledrift snurrar jag på musens hjul för att zooma tillbaga, och jag får en perfekt placering av hytten ända tills jag stannar. Detta varar ganska länge (c:a 10 sekunder), men efter det så återkommer den vanliga "6-meter framför vyn". Vilken slutsats ska man dra av det här? Jag vet inte, men en ledtråd kanske det är.
svenolov I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse). Senast redigerad av svenolov den 2006-12-07 klockan 19:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2006
|
![]()
Hej, jag tror att jag har ett svar till din problem.
Problemet är inte med a.limfront eller a.limback men det är med a.cabfront a.cabfront är var din cab "attaches to". Så punkt x0-y0-z0 på din cab modell ska "attach to" a.cabfront. a.limfront och a.limback är det punkter som vagnen ska "couple" till en annan vagn, det gör ingenting med cabben. Så du behöver bara att flytta a.cabfront lite backåt och allt ska fungera perfekt! SV |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Medlem
|
![]()
Tack David,
hoppas att LokKalle också ser det det här. Jag har skickat ett PM till honom.