Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Landskapsdesign - Trainz

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-02-02, 12:26   #1
Jonmpa
Medlem

Reg.datum: Jan 2006
Skicka ett meddelande via MSN till Jonmpa
Smile Nu har jag...

börjat om från början med Stockholms tunnelbana och har nog också löst problemet i Stockholms tunnelbana som jag byggde, det var nog för många C20r helt enkelt, det var ju nån 27 stycken ungefär med 3 vagnar i varje, det var nog inget stationsfel, för nu när jag började om med en ny liknande bana med Norsborg-Alby hittills så går det både att öppna och stänga dörrarna korrekt, tåget går perfekt och det är inte hack och ryck i bilden inne i tåghytterna, det är ett 6 vagnars tåg, jag åkte igår hela dagen för att få tiderna på sekunden Norsborg-Ropsten och Ropsten-Norsborg+ Fruängen-Mörby, Mörby-Fruängen, Hägerstensåsen-Mörby och Stadion-Fruängen, anledningen till alla dessa mörby och fruängsåk var följande: första gången när jag åkte Fruängen-Mörby så var det förmodligen tåg ivägen för tåget: Hägerstensåsen-Telefonplan och Midsommarkransen-Liljeholmen samma sak på första resan ner från Mörby mellan Östermalm och T-Centralen så jag åkte om för att se om tiderna gick att pressa litegrann och det gick, det kan jag lova! Så nu har jag så smått börjat på Ropstensbanan vetenskapligt med tiderna mellan stationerna exakt på sekunden med högst 3 sekunders differens ungefär, det ni, det är ett litet hästjobb, men det går, det braiga med tågstationer är att alla perronger är exakt i läge med varandra längs en bana så det ska gå att få samma restid mellan Hallunda-Alby som Alby-Hallunda fast det är en uppförsbacke till Hallunda så man får ligga och trycka på gasen så att den orkar upp i 78 km/h uppför backen, jag har satt 80 km/h för Ropstensbanan och ska det vara verklighetstroget ska man komma in till ändstationerna i max 40 km/h likaså över i Liljeholmen, Telefonplan?, Östermalmstorg och Mörby centrum, jag ska prova att plocka bort tågen i vagnhallarna i min bana Stockholms tunnelbana för att se om jag har rätt i vad jag tror, så kan jag ju fortsätta använda den och skrota den jag nu kämpar med, istället så flyttar jag då dom stationer som inte ligger exakt som i verkligheten avståndsmässigt, fast dessa tider gäller endast om man kommer inte börjar sakta ner förrän infarten till stationerna och sedan bromsar ner till cirka 40 och sedan helt för att stanna vid perrongänden.
Mvh Johnny Nilsson
Jonmpa besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2007-02-02, 12:43   #2
jimsom
Medlem

Reg.datum: Jul 2003
Standard

Ett tips är att dela upp texten så folk orkar läsa den.
Det gjorde inte jag.
Gammal 2007-02-02, 12:45   #3
Fredrik
Admin & STW-member

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Ett litet tips i all välmening Johnny.

Försök att dela upp texten i stycken när du skriver så mycket som du ovan gjort. Som det är just nu med all text blir det svårläst och du riskerar att folk inte läser all text.
Gammal 2007-02-02, 13:15   #4
Jonmpa
Medlem

Reg.datum: Jan 2006
Skicka ett meddelande via MSN till Jonmpa
Smile

Ja hur som helst så var min farhåga befogad, det var för många tåg i sessionen därför blev det hackigt och ryckigt och dörrarna krånglade, det är löst nu, vagnhallarna är tomma och bara två tåg finns utsatta nu.
Det är fortfarande felmeddelanden, men alla kommer direkt, förrut kunde vissa felmeddelanden komma när man lämnat en station eller liknande, allting är perfekt nu, jag kan köra med V08 C20:an hurra!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Meddelandet gällde alltså mönsteranläggningen Stockholms tunnelbana som jag färdigställde för ett tag sedan. Mvh Johnny Nilsson
Jonmpa besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:40.