![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
|
![]()
Är det någon här bland forumiterna som kan något nåt om flash & brandväggar i kombination?
Problemet är: Att jag har hämtat hem macromedia flash 8 och ska installera det men på något sätt så skiter sig internet uppkoppling till ja programmet och det kommer upp någon form av fel medelande och hela datorn startas om, jag behöver Flash 8 eller högre för att kunna använda canal+ webb tv tjänst men ack där sprack dom planerna så nu undrar jag om det finns någon som är bra på att liknande problem. Vad jag har förstått så är det brandväggen som får för sig att blockera uppkoppling för programmen till internet. Som sagt om någon känner sig träffad på att kunna lösa problemet så skriv gärna en rad här nedan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]()
Du får gärna delge vilken brandvägg du kör, vet ej om det är felet dock.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
har du provat att gå till ngn annan hemsida med flash på, blir det samma fel där?
om det fortfarande krashar med en annan hemsida så kan du prova att avinstallera flash, och installera en annan version av det och testa... krashar det då så är det knas... men som sagt... vilken brandvägg, webbläsare osv. tror inte det är brandväggen...
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Menar du Adobe Flash Player eller Adobe Flash Professional 8?
![]() |
#5 | |
Medlem
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
huhum... den brandväggen borde inte stoppa flash... du har nått annat problem....
hade det varit windows egna så kunde jag förstå det... då den är mer aggro på att blocka saker... har för mig att IE blockerar Activ X saker (dvs typ allt möjliga körbara saker) har flr mig att flash är en av dom... prova en annan webbläsare så slipper du massa problem, tro mig...
![]() |
#7 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Brandväggar i routrar brukar inte stoppa flash, det är sant... I IE kan man avmarkera så att den kan visa ActiveX....Men det är ju inte lämpligt eftersom det kan komma in en massa skit i burken den vägen (rätta mej gärna om jag har fel). MVH Kenneth
![]() |
![]() |
#8 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Hej!
Jag har Telia Säker Surf. Jag tänkte inte på att Windows också har brandvägg, så jag hade dubbla brandvägg och det tog lång tid att ladda hem och även blivit blockerade. Jag kom på att inaktivera windows antivirus och brandvägg och det blev smidigare med bara Telia Säker Surf. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
|
![]()
Tack för era svar, vet inte om detta har hjälpt än men ska kontakta en dator support, hårddisken ska ändå in på lagning då fläkten låter något förj*vligt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem
|
![]()
windows brandvägg fungerar typ ändå inte... (eller den gör bara så man blir förbannad) fungerar gör den för dom som kanske inte behöver så mkt...
telia säker surf (eg. f-secure) är mycket bra, men tar upp mycket i systemresureser, om man har en seg burk... hårddiskar har ingen fläkt ![]() som vanligt är hela IE ett säkerhetshål, men att blocka activeX är bara skit... vill man komma in så gör man det.
![]() |
#11 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Medlem
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Medlem
|
![]()
huhum...
psu (nätagg) eller cpu (processor) eller hårddisk, kan ni bestämma er?? eller är det rentutav någon annan fläkt???? jag säger såhär: min psu låter som ett aber, men den låter så, inget att göra åt direkt så där (den låter mest av alla mina 5 fläktar)... funderar på att byta ut den ngn dag... en psu på 500 watt kostade mig typ 500-600 kommer inte ihåg exakt vad... en hempc tror jag inte drar mer än typ 300... beror lite på cpu... säg vilken fläkt så blir det bättre, har inte fattat än vilken det är...
![]() |
#14 |
Hedersmedlem
|
![]()
Om nätagg krånglar så funkar inte datorn riktigt bra. Kan t.o.m. inte starta datorn alls. Jag lämnade in datorn och han bytte ut nätagg två tillfällen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Medlem
|
![]()
Hej
Kollar man runt riktigt noga så kan man få ett nätaggregat för en 300 spänn men då får man montera detta själv. Min fläkt från nätaggregatet låter ochså för jävligt, men det är ett enkelt och billigt aggregat och en billig låda (lägger hellre pengar på det som skall vara i lådan). Men när det finns några kronor över skall jag byta ut aggregatet så det låter lite mindre och ljudisolera lådan. Men jag har ej heller hört att hd skall ha en fläkt??? Man kan sätta dit en hårddiskfläkt men den låter för j.....t Är det kanske tjall på fläkten som sitter till grafiken? MVH Kenneth